Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

Our Little Caliph

Lilypie Third Birthday tickers


Assalammualaikum w.b.t sahabat-sahabatku......... ......

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani Ya Allah ...

Panjangkanlah umur sahabatku.
Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,
terangi hatinya dengan nur pancaran iman.
Tetapkanlah hatinya, perluaskanlah rezekinya,
dekatkanlah hatinya kepada kebaikan,
jauhkanlah hatinya pada kejahatan,
tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat .....

Ya Muhaimin ...

Jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu agar tidak terjatuh dia dalam jurang cinta nafsu ...
Jagalah hatinya agar tidak berpaling daripada melabuhkan hatinya pada hati-Mu.
Jika dia rindu, rindukanlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Allah ...

Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalan-Mu..
jika kau halalkan aku merindui sahabatku,
janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan
daku pada cinta hakiki, rindu abadi dan kasih sejati hanya untuk-Mu.

Ya Allah ...

kurniakanlah sahabatku kesenangan,
ketenangan,
kecemerlangan dan hidayah dari-Mu
dalam menempuh cabaran serta liku-liku hidup
di dunia dan di akhirat kelak

... insya-Allah

AMIN


MAAFKAN CIKGU..


Saya sangat mengkagumi kerjaya sebagai guru sekolah. Sebuah kisah yang saya paparkan ini saya ulangi dari kisah benar seorang guru beberapa tahun yang lalu.
Ceritanya: Saya mengajar di sekolah rendah di tengah2 bandaraya Kuala Lumpur. Saya mengajar sesi petang. Salah seorang murid saya setiap hari datang lambat ke sekolah. Kasut dan bajunya selalu kotor. Setiap kali saya bertanya tentang baju dan kasutnya dia hanya berdiam diri.

Saya masih bersabar dengan keadaan pakainnya, tetapi kesabaran saya tercabar dengan sikapnya yang setiap hari datang lambat. Pada mulanya saya hanya memberi nasihat. Dia hanya menundukkan kepala tanpa berkata2 kecuali anggukkan yang seolah2 dipaksa.
Kali kedua saya memberi amaran, dia masih juga mengangguk tetapi masih juga datang lambat keesokannya.
Kali ketiga saya terpaksa menjalankan janji saya untuk memukulnya kalau masih lambat. Anehnya dia hanya menyerahkan punggungnya untukdirotan . Airmata saja yang jatuh tanpa sepatah kata dari mulutnya.
Keesokan harinya dia masih juga lambat, dan saya memukulnya lagi. Namun ia masih tetap datang kesekolah dan masih tetap lambat.
Suatu hari saya bercadang untuk mengintipnya ke rumahnya. Setelah mendapatkan alamatnya, saya meneruskan niat saya. Dia tinggal di sebuah kawasan setinggan tidak berapa jauh dari sekolah. Keadaan rumahnya sangat daif. Saya nampak murid saya itu sedang berdiri di depan rumahnya dalam keadaan gelisah. Seorang wanita yang mungkin ibunya juga kelihatan gelisah. Lebih kurang pukul 1.30 seorang anak lelaki sedang berlari2 sekuat hati menuju ke rumah itu. Sambil berlari dia membuka baju sekolahnya. Sampai di depan rumah baju dan kasutnya diserahkan pula kepada murid saya yang terus bergegas memakainya. Sebelum pakaian sekolah sempurna dipakai, dia sudah berlari ke arah sekolah.
Saya kembali ke sekolah dengan penuh penyesalan. Saya memanggil anak itu sambil menahan airmata yang mula tergenang.

“Maafkan cikgu. Tadi cikgu pergi ke rumah kamu dan memerhatikan kamu dari jauh. Siapa yang berlari memberikan kamu baju tadi?” Dia terkejut dan wajahnya berubah.

“Itu abang saya. Kami kongsi baju dan kasut sebab tak ada baju lain. Itu saja baju dan kasut yang ada. Maafkan saya, cikgu.” Jawabnya “Kenapa kamu tak beritahu cikgu dan kenapa kamu biarkan saja cikgu pukul kamu?”

” Mak pesan, jangan meminta2 pada orang, jangan ceritakan kemiskinan kita pada orang. Kalau cikgu nak pukul serahkan saja punggung kamu.”

Sambil menahan airmata yang mula berguguran saya memeluk anak itu, “Maafkan cikgu, …….”
Kejadian itu cukup menginsafkan saya. Selepas itu saya cuba membantunya setakat yang mampu. Cerita2 begini membantu melembutkan hati yang keras.
Kata seorang guru, sekiranya hati kita mula keras lembutkanlah dengan perkara2 berikut;

i. Solat sunat
ii. puasa sunat
iii. berzikir
iv. bersedekah
v. mengusap rambut anak yatim
vi. mendengar cerita2 kesusahan orang lain
vii. membantu orang susah

RENUNGKAN BERSAMA...................................


Bila seronok, aku cari....pasanganku
-Bila sedih, aku cari....Mak
-Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
-Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
-Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
-Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
-Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
-Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
-Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
-Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

-Selalu.. aku ingat pasanganku
-Selalu.. Mak ingat kat aku
-Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku
-Entah bila... aku nak talipon Mak
-Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
-Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

-Renungkan:
-"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
-bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
-Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

-Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......

-Tapi kalau Mak sudah tiada....... ...
-MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

-Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
-berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
-berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
-berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya...... .
-berapa ramai yang sanggup..... .. membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
-berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

-Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......



salam...

JumAAt...

akhirnya...13hb ari 2 berakhir la paper last final aku...
agk ssh gak la last paper 2..dgn xckup masa lg..
hurm...tawakal tu ALLaLLAh je la...
Moga lecturer yg menanda kertas ku itu bermurah hati utk memberi markah lebih agr aku mendapat markah yg cemerlang hendaknya..
CHeh.,ayat agk skem la plk...
mlm jumaat 2 nsib bek ada org yg ber'ati mulia nk bg aku tumpang brk kt umah dye..
aku sgt bersyukuy masih ada org yg baik ati dlm dunia nie..
syukur Alhamdullillah..
kalau x..xdpt aku nk bygkn cmne aku nk bwk brg2 aku 2 blik jb dgn bas???
agk2 korg leh bygkn ker???
dh la xsediakan stor...
mlm 2 aku lapo gilerrr...
1 ari xmkn..balik exam g bli laksa je..xtaw r xselera nk mkn nasi..
aku leh rasa cm nk gastrik je..
asyik sedawa angin je...
mlm 2 terserempak azza..
borak2 jap then mtk nad meggi n masak kt umah azza..
seb bek azza ada...
terima kasih azza...
Jasamu ku kenang taw...




Sabtu..

mlm jumaat 2 aku mmg xbole tdo lngsg...
borak2 smpai kul 1...
then nad dh tdo..
aku golek2 ats ktl..try pejam mata...
ttp xleh tdo..aku xtaw nape..
lastly..dlm kul 4..aku bkk tv...tgk je la cte pe yg ade..
bgs gak ea RTM2.. dye sediakan drama2 best 24hour...
mcm xcaya..
lyn tgk tv smpai kul 6...
then subuh..
pastu mandi...
dh siap mandi tgu mkcik nad dtg amek...
tgu2 smpai aku terlelap la dlm 30minit gitu...
kul 9 makcik nad dtg..aku tlg dia angkt2 brg n brg aku skali yg nk bwk blik jb..
uish..mampat kete..
pakcik nad drop ktorg kt bustand shah alam..seksyen 17...
seb bek ujan gerimis2 je time 2..
ktorg smpai dlm kul 10.. cri ticket...
seb bek ada lg ticket kul 10..bas blum smpai..
aku pn tibai je la ticket 2..
xpyh tggu lama sgt...
bygkn aku bwk 6beg blik jb???
mau pth bdn nie...
byk tol r...nk tinggl syg..sume keperluan kot...
nk x nk terpakse la gak.. bersilang2 dgn beg laptop n sume skali...
dh r pg 2 xsmpt breakfst..pastu nek bs mmg lapo giler..
ktorg xsmpt nk bli pape pn b4 nek bas coz dh ujan...
5 jam dlm bs...
mak oii....nk tdo perut lapo..
gagahkan gak la mata ni pejamm... kurang2 leh ilangkn rasa lapa jap...
dh nk dkt smpai yong peng..
driver bas benti..aku pn turun r tmpt rehat 2...
skali masuk..sume gerai cina je r..
hampa harapan siut nk mkn..
terpaksa la bli cikedis je..ala roller coster n jack n jill...
mkn 2 je la...
Smpai jb lebih kurg kul 2.40..
Akhirnya selamat aku mspai jb..

Ahad....
Pagi ni ikut parent aku g jemputan kawen umah mak andak aku kt kulai..
terajin r plk nk ikut..
heheh..
lama xjmpe relatives...
So..kuar r tnjuk muka...
at least leh knl2 sedara...

Isnin...
????
lum smpai lg ari nya..
kita tggu yea
apa xtvt yg aku nk wt...





hye...
wAnna 2 taLk about my Graduation day
26hb October 2009 menjadi satu kenangan indah dan paling manis dlm hidupku...
First time grad mmg xsama mcm amek skrol time tadika dlu..
time 2 kecik2 mane phm pape kn..
nOW..dh beso, phm la bout protokol, n something related bout tat..
Dh keNA berSopan santun, tau tata cara nek Pentas..
iSh2.. bole dikatakan ari yg paling memenatkan la time 2..
dgn student yg beribu...sesak...xbernaFas...


dGN KeHadiran my mOm n My dad,
lg menAmbahKAn kemaNisan pada hari itu...
Itu la cita2 n impian ku iaitu ingin mengHaidahkan keJayaan ini kPd mereKA...
Melihat mereKA gembira dan bAhagia, itu sudah meMAadai bg ku..





N lg 1 time paling penting iaitu...
Snap pic wif All MY feLLow frenz..
Even yg dr Segamat n Yg kt S.alam noW...
Asyik bergmbo aje..
Org yg ramai dh xdihiraukan lg..
HEhehe,...
itu la Gurl..pantang nMpk caMEra..
hehehe.

2 bru Grad DiploMA...
Bum lg grad dgree, master, phd lg..
Perjalanan Masih jauh..
Mcm2 dugAan, riNtangan dan cAbaran harus ku tempuh..
Bermacam2 ragam mEmbe yg ada..
N Aku kena thn dgn sume 2...phm perangai diorang, n taw cara nk haNDLE...

Skrg tgh Final Exam....
TerlAlu bz dgn gap yg rapAt2..
Byk kena Cover chapter..
reAlly So hard..
WiSh me luck ok..











Syukur kepada Allah S.W.T yg masih memberikan sy sedikit ruang utk bernafas seketika di muka bumi-NYA yg indah ini
dan memberikan sy kesempatan utk mencoret
sedikit diari kisah kehidupan sy di sini..
Lama gilerr rasa nyer sy xupdate blog sy nie...
tp 2 xbermakna sy lupekn blog kesayangan sy nie...
Hurm...lately sy teramat-amat-amat la bz gilerr..
klu sy taw degree ni mcm ni bek sy keje jew..
hahaha..xbek slhkn takdir..
apepn sy kena teruskan impian n cita-cita sy...
n bls jasa mak ayah sy...

Utk entry kali ni sy nk upload sikit gmbo spnjg bln ramadhan n syawal yg xsempat sy upload time 2..

So, watch out babe...







Salam,
tinggal lagi 3 hari shj kite akn menyambut bulan ramadhan...
Bulan yg amat Mulai bg semua umat Islam..
Keberkatan bulan ramadhan tidak sama dgn bulan2 islam yg lain..
Bulan ramadhan amat istimewa bg ku..



Tapi mungkin Ramadhan dan Syawal yg akn dtg tidak terasa nikmat dan keseronokannya bg ku...
Kehilangan Seorang abang yg amat aku sayangi masih hangat terasa...
begitu pantas masa berlalu,
sudah hampir 8 bulan arwah meninggalkan kami semua...
Walaupun kdg2 gelak ketawanya masih terngiang-ngiang di cuping telingaku..
tingkahlaku, gelagat nya membuatkan kami tak kering gusi....
tapi aku harus redha dgn pemergianNya...
Ini semua ketentuan Ilahi,
kehendak takdir telah menentukanNya...
Mungkin Allah S.W.T lebih menyayanginya dari kami semua..
Moga Roh-Nya tenang disisi Mu Ya Allah...
Engkau tempatkn lah Ia dikalangan Orang-orang yg Soleh lagi Beriman...
AMin...Ya Rabbi Al Amin.....

KAMPUS...

Kehidupan baru di kampus memang berlainan...
Suasana yg baru, persekitaran baru, kwn2 baru...
terasa seperti baru di lahirkan...
perlu menapak dari bawah...
perlu mendaki perlahan2...
semuanya memerlukan kekuatan & ketabahan yg amat tinggi...
adakah aku kuat untuk menempuh semua ini???
Aku xsombong..
mungkin sesetengah melihatku sombong...
mungkin mereka belum mengenali ku....
namun pada azalinya aku seorang penyegan, mungkin pemalu...
rasa rendah diri aku amat tebal...aku naif...
Ya Allah...
Engkau bantu la hambaMu yg lemah lagi hina ini...
menempuh segala rintangan dan cabaran yg mendatang..
Hanya kepadaMU aku memohon Pertolongan...
Tiada yg lain selain Engkau yang Maha PEngasih lagi MEngasihani..

Aku perlu kuat..
walaupun dlm hati pedih, sakit bagai dihiris, terasa hati...
aku xnk menunjukkan semua 2 dari luaran..
biarlah hanya aku yg mengalaminya...
Mereka xperlu tahu walau betapa pedih, sakit nya aku...
Aku mahu melihat mereka gembira dgn kehidupan mereka...
jgn terbeban dgn masalah aku...
Bila mereka gembira,
aku pasti gembira,
walau pada dasarnya hati meronta2 kesakitan...

Dh masuk hampir 2 bulan aku di sini...
kehidupan semakin baik...
aku perlu kuat dan tabah...
Kawan-kawan yg ada menyenangkan ku...
InsyaAllah aku boleh membawa diri...
Moga aku xtersasar dilambung arus,
Moga aku tidak terkeluar dari landasan,
Moga aku sentiasa di jalan yg lurus lg benar...

Zikir dan Al-Quran begitu menenangkan jiwa ku..
sejuk sgt...
entah berapa lama lg aku dpt merasai hidup di dunia ini...
Hidup Mati kita xtaw..
Tuhan yg merancang segala-galanya...
Moga aku dpt melalui onak dan liku hidup ini dgn tenang, tabah dan sempurna...

Kawan-kawan doakan aku selamat yea...
Menempuh dunia yg semakin penuh dgn liku2, rencah dan ranjau sosial kehidupan...
Moga aku xterpengaruh dgn semua itu...
Hanya doa dr kalian dapt membakar semangatku meneruskan semua ini..

Terima Kasih atas segalanya.....










NISFU SYAABAN

Nisfu dlm bahasa arab beerti setengah. Nisfu Syaaban beerti setengah bulan Syaaban. Malam Nisfu Syaaban adalah malam lima-belas Syaaban iaitu siangnya empat-belas haribulan Syaaban.

Malam Nisfu Syaaban merupakan malam yang penuh berkat dan rahmat selepas malam Lailatul qadr. Saiyidatina Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi saw tidak tidur pada malam itu sebagaimana yg tersebut dalam sebuah hadis yg diriwayatkan oleh Iman Al-Baihaqi r.a:

Rasulullah saw telah bangun pada malam (Nisfu Syaaban) dan bersembahyang dah sungguh lama sujudnya sehingga aku fikir beliau telah wafat. Apabila aku melihat demikian aku mencuit ibu jari kaki Baginda saw dan bergerak. Kemudian aku kembali dan aku dengar Baginda saw berkata dlm sujudnya, "Ya Allah aku pohonkan kemaafanMu daripada apa yg akan diturunkan dan aku pohonkan keredhaanMu daripada kemurkaanMu dan aku berlindung kpdMu daripadaMu. Aku tidak dpt menghitung pujian terhadapMu seperti kamu memuji diriMu sendiri."

Setelah Baginda saw selesai sembahyang, Baginda berkata kpd Saiyidatina Aisyah r.a. "Malam ini adalan malam Nisfu syaaban. Sesunguhnya Allah Azzawajjal telah dtg kpd hambanya pada malam Nisfu syaaban dan memberi keampunan kpd mereka yg beristighfar, memberi rahmat ke atas mereka yg memberi rahmat dan melambatkan rahmat dan keampunan terhadap org2 yg dengki."

Hari nisfu sya'aban adalah hari dimana buku catatan amalan kita selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan dibuku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu maghrib, (15 Sya'aban bermula pada 14 hb sya'aban sebaik sahaja masuk maghrib)

Berikut adalah antara amal ibadah di hari Nisfu Sya'aban:

1.Solat sunat nisfu sya'aban - terdapat dua cara mengerjakan solat sunat ini
Sembahyang 100 rakaat dengan memberi salaam selepas setiap 2 rakaat. Surah Al-Ikhlas dibaca sebanyak 11 kali setelah setiap rakaat setelah membaca surah al-Fatihah
Sembahyang 10 rakaat dengan memberi salaam selepas setiap 2 rakaat. Surah Al-Ikhlas dibaca sebanyak 100 kali setelah setiap rakaat setelah membaca surah al-Fatihah

2. Membaca Yasin 3x selepas solat Maghribnya

i) Yasin pertama : mohon dipanjangkan umur untuk beribadat kepada Allah

ii) Yasin kedua : mohon rezeki yang halal untuk beribadat kepada Allah

iii) Yasin ketiga : mohon ditetapkan iman dan Islam & mati di dalam iman

3. Berpuasa pada siangnya (mulai pagi esoknya-15 Syaaban)

Marilah sama-sama kita mencari keberkatan dan mendapat keredhaan ALLAH S.W.T pada Bulan Syaaban ini...


>Ada satu kitab menyatakan bahawa syaitan itu juga
>sering mengalami sakit-sakit dan patah riuk kaki dan
>tangannya.Walaupun seteruk mana pun penyakitnya dan
>patah kakinya, namun ade sejenis ubat yg membantu
>memulihkan penyakitnya. Boleh katakan setiap hari
>syaitan dan iblis mengalami patah kaki dan tangan yg
>serius dan boleh dimasukkan ke wad ICU. Namun kita
>sebagai umat islam juga telah bersimpati dgn nasib
>iblis dan syaitan dan telah menghulurkan ubat secara
>percuma kpd mereka yg dilaknat.
>
>Di pendekkan cerita, suatu hari bapa iblis telah
>mengarahkan anaknya pergi mengganggu umat islam yg
>baru hendak solat dimasjid, apabila sampai sahaja di
>masjid, si anak-anak iblis ini sudah bersedia untuk
>menghasut dan melalaikan para jemaah. Tiba-tiba
>berkumandanglah azan, maka larilah iblis lintang
>pukang sambil terlanggar bukit,pokok besar dan
>seumpamanya dan mereka lari sehingga tak terdengar
>lagi di telinga mereka laungan azan.
>
>Maka iblis tadi meraung sakit kerana cedera
>parah,patah tangan ,kaki dsb. Datanglah bapak mereka
>dan mengarahkan bhw hannya ade satu saje ubat yg boleh
>menyembuhkan kembali kecederaan parah mereka, lalu
>menyuruh mereka pergi ke rumah org islam dan carilah
>air kencing org yang kencing berdiri dan sapulah ke
>tempat yg luka cedera parah. Sepantas kilat,mereka
>mencari org Islam yg kencing berdiri dan serta merta
>penyakit mereka sembuh.
>
>Kesimpulannya, org kencing berdiri inilah yg menjadi
>punca iblis sentiasa sihat dan segar bugar. Oleh itu,
>jgn kencing berdiri...

HMM...aku pn xtaw la nape aku skrg nie..
cpt sgt lapar....
asyik nk mkn je duk cni...
tp badan xgemuk2 gak..
maintain jew..
pelik btul...
bela hantu raya agknye..hehehe
eh, xde r...xkn la kot...
classmate,groupmate,x-coursemate aku pn dh bising dh..
"yanie2..ko ni mkn jew taw..tp bdn xbesaw2 gak..."
2 antara dialog dorg..
abis aku nk wt cmne...dh sejak azali mcm nie.
heheheh
org kurus cm aku ni myb tahap metabolisma tinggi..
tat y..mkn byk mana pun xkn gemuk....
untung2 gak...coz mkn bdn xnaik2..
tp kurus pn xbgus gak..




kt cni aku kena saving cost...
cost idup cukup tinggi...
klu lapar je..msti kena mkn..
bile kena mkn mesti kena bli mknn..
bila beli mknan mesti guna duit..
bile guna duit..msti cpt abis..
huhuuh
tolong la ajar aku cara berjimat yang terbaik sekali...


apapun..aku syukur dgn Anugerah yg diberikan oleh MAHA PENCIPTA SELURUH ALAM ini...
Anugerah yg amat bermakna buatku..
diberi kesihatan yg baik...
akal fikiran ug waras...
InsyaAllah akn ku jaga dgn baik..


>salam kawan2 blogger..
>lame aq xwt entry baru kn..
>hurm..al-mklum la xde kemudahan internet...
>now..bak kata mala i dh bela berok..
>so, ia memudahkan aq tuk meng'on9 la..
>hehehe....
>hopefully kt tmpt baru nie..aq leh survive...
>moga sgala rntangan n cbrn yg mendatang dpt aku tempuhi dgn mudah...
>AMIN.......


>skrg bru nek cuti dr H1N1 pny pasal...
>xsangka wabak ni bole menular dgn begitu cpt skali...
>hurm..hrp2 aq dijauhkan dr sgala pnykit yg merbahaya...
>risau gak aq...
>hanya dgn penyebaran udara, virus ni boleh merebak dgn cpt skali..
>kwn2 kt lua sana, hope dpt jaga diri yea....
>t ade idea,aku post entry lg ea...
>daaa...


Aku sedang menanti dia
Seorang lelaki yang akan bergelar suami
Seorang mukmin yang merindui syahid di jalan ALLAH
Seorang hambaNYA yang senantiasa zikrullah

Dia seorang lelaki yang tegas dan berani
Dia tidak pernah takut untuk berkata benar
Dia tidak pernah gentar melawan nafsu yang ingin menguasai diri
Dia sentiasa mengajak aku berjuang berjihad fisabilillah

Dia selalu menghiburkan aku
Dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran
Dengan zikir-zikir munajat
Dengan surah-surah rindu yang dihafaznya

Ketika aku leka diulik mimpi indah duniawi
Dia menasihati ku supaya mengingati mati
Ketika aku sedang asyik terpesona dengan buaian cinta dunia
Dia menyedarkan aku betapa lazatnya lagi pesona cinta Yang Maha Esa

Dia memang sentiasa kelihatan penat
Matanya penat kerana membaca
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir
Badannya letih kerana bermunajat di malam hari

Dia sentiasa mengingati mati
Baginya,dunia ini adalah pentas lakonan semata-mata
Kita hambaNYA adalah pelakon
Hasil keputusan lakonan kita akan diputuskan di padang Mahsyar nanti

Dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkara-perkara maksiat
Dia sentiasa mengajak aku mendalami ajaran Islam
Dia seorang yang penyayang dan taat akan kedua ibu bapa
Dia juga sentiasa berbakti untuk keluarga

Dia sentiasa tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan
Baginya, dugaan-dugaan itulah yang akan menjahit semula
Sejadah imannya yang terkoyak
Lantaran mungkin kerana kekhilafannya sendiri

Dia sentiasa menjaga solatnya kerana itulah maruah dirinya
Dia sentiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga
Dia tidak pernah berasa malu mempertahankan agama IslamNYA
Kerana Islam adalah addin ALLAH yang sebenar-benarnya

Dia sentiasa ingin mencontohi sifat-sifat mulia Rasullullah S.A.W.
Dia juga sentiasa berusaha mencintai kekasih agungnya
Kekasih sejatinya dan kekal abadi
Iaitu ALLAHURABBI

Dia selalu berdoa dan mengimpikan syurga
Dia ingin mengajak aku ke sana sekali
Kerana, di situlah tempat pertama wujudnya cinta
Dia ingin bawa aku ke syurga yang abadi dan hakiki

Aku mencintai dia kerana agamanya dan kerana cintanya kepada Maha Pencipta
Andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku pada dia
Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku padaNYA
Cinta Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia

Siapakah dia..???
Aku juga tidak mengetahui siapakah dia jodoh ku
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu
Doaku, semoga dia tercipta untuk ku
Semoga aku bertemu jodoh dengan dia
Kerana..
Dia pilihan ku.....
cara jawab tepon..time2 busy giler...hehehehe....

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah (ye ke?...) dan kebanyakannye sama..

terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul.jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le korang boring sangat kalu jadi operator)



1.soalan: haloo.may i speak to ain please?
jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2.soalan: haloo, siapa disana?
jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3.soalan: haloo,boleh saya bercakap ngan bapak awak?
jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4.soalan: haloo,boleh sambungkan ke nombor 323?
jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5.soalan: haloo,mak ade rumah?
jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6.soalan: haloo ain,buat ape tu?
jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7.soalan: boleh saya bercakap ngan ain ?
jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... .time kacih.

8.soalan: haloo.tolong panggilkan ain. saya nak bercakap dengannye.
jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9.soalan: halloo... ...
jawapan: haloo.pusat sakit mental disini.anda ingin mendaftar?

10.soalan: haloo.saya nak tumpang bertanya...
jawapan: maap.ini bukan kaunter pertanyaan.

11.soalan: haloo.betul ke ini nombor 3234412?
jawapan: sila dail sekali lagi.kalu saya masih menjawab betul le tu.

12.soalan: assalammualaikum...
jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib)

hehehehe....

Malam Pertama, Kedua dan Ketiga......
Dalam keheningan malam penuh syahdu,
Ramli masuk ke kamar kerana mengantuk.
Dilihat isterinya sudah berselimut dari hujung rambut ke hujung kaki.
Malu agaknya. Maklumlah malam pertama..." bisik hati Ramli.
Dimatikanya lampu dan ia pun berbaring di katil.
Dicelah2 saura kodok menyeru pasangannya,
terdengar suara isteri berbisik, penuh romantis,
"Buah papaya dah masak ranum, bila tupai nak datang merasa ?"
"Dah, apa citer ni ?" tanya Ramli dlm hati.
Separuh malam dia terbaring berfikir.
"Oh, agaknya isteri ku teringat kampung halaman.. sian.. sampai mengigau?
Takpelah, biarlah dia tidur" bisik hatinya penuh understanding.
Mlm ke 2 adegan yg sama cuma dialognya agak berbeza.
Bisik isteri "Sawah bendang dah siap dibajak, bila pak tani nak turun menyemai?" "
kesiannya bini aku.. masih ngigau lagi..
aku mesti cari penawar !" Ramli bertekad.



Esok harinya, Ramli bercerita pada ayah yg kebetulan datang untuk bertanya khabar `pengantin baru'
"Lah.." keluh ayah Ramli, "aku antar belajar sampai Universiti, benda cam ni pun kau tak paham?"
Ayahnya pun mula bercerita perihal adam & hawa, laila & majnun, romeo & juliet... (yg relevan untuk pegantin baru je!)
Sepatah cakap orang putih "about the birds & the bees". "oh. cam tu." sengih ramli, "baru saya paham. T
aulah apa nak buat malam ni!"
Malam yg sangat ditunggu2 ramli pun tiba...
adegan sama dikamar tidur.
cuma kali ini isterinya membisu seribu bahasa.
"lah.. nape pulak senyap. takkan dia give up" tertanya2 si Ramli.
Setelah sekian lama tanpa suara dari isteri,
Ramli pun berkata, "Dah lapar betul rasanya perut, boleh tupai datang merasa?"
Malam dingin semakin sunyi.. tak jawab pun...
"Kain pelikat dak disinsing rapi, boleh pak tani turun menyemai ?"
pun..masih takde jawaban... Ramli mencuba lagi.
"Juruterbang dah siap sedia... boleh pesawat turun mendarat ?"
Sayu sekali jawaban si isteri dari bawah selimut,
"Maaf tuan... Landasannya baru saje banjir...!"

hehe..saje je wt ntry lawak nie..
korg yg bace ni jgn pkir bkn2 plk ea..
aku xtanggung t pape jd..
hehehe...

aku tensionnnnnn22....tension gilerrrr



cmne la aku x tension...
susah btl aku nk apply ptptn nih...
bikin gua angin je...
nape la ssh sgt nk masuk web ni..
bile nk login je jam la, hang la...
sape xgeram sih...

korg tolong la aku....
dh la due date mkin dkt....

cmne nk wt nih....

Assalamualaikum..
post kali ni aku nk cite pasal seorang sahabat yang amat baik sekali..
Kenangan Arwah I'nal masih segar dlm ingatan ku..
Arwah merupakan seorang sahabat yg sgt baik,
aku kenali dia sejak aku dr semester 1 lagi..dh 3tahun aku kenal arwah..
sepanjang perkenalan kami..dia merupakan seorang pelajar yg baik, tidak sombong, dan byk membantu sahabat2 ketika memerlukan..
sungguh tidak sangka Arwah pergi meninggalkan kita dlm waktu secepat ini...
kenangan bersama Arwah tidak akn sekali2 luput di ingatan ini..



Untuk shida,
byk2 kn sabar yea...
Allah lebih menyayangi Arwah dr kita semua..
redhakan lah pemergiannya..
Moga Arwah tenang hendaknya di sana...

AL-FATIHAH untuk Arwah I'nal bin Jantan...
Moga Rohnya sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman..
AMIN....

tanx yea kawan2 yg igt birthday aku...
tanx gak kt korang yg wishes kt aku time birthday aku...

ni senarai2 kwn2 yg wish aku...



1- mr Azriq - 9.50pm: 12.5.09
2- ibu ku yg tercayang: 10.05pm: 12.5.09
3-mis Afiqah md Noh - 12.04pm: 13.05. 09
4-miss wawa - 1.09am: 13.05.09
5-mis yatie - 8.00pm: 13.05.09
6 fie penang - 7.43pm: 13.05.09
7 eida Diim - 10.46pm: 13.05.09
8 Pau comei - 10.38pm: 14.05.09
9 Ikmal - xigt bile..cowei yea...
10. mr amirul
11.mr shahir..ciap nynayi lagu ag..
12.mr amir hamzah
13.mr apiz

kt friendster

1- miza- 4/5/09: 2.02am
2-izayuyu- 4/5/09: 1.34pm
3-dzul- 5/5/09: 2.28pm
4-atiq - 5/5/09: 3.08pm
5-khairil- 13/05/09: 12.06am
6-azza-13/05/09: 9.29pm
7- kak Adda-14/05/09: 9.43am
8- akihiro-14/05/09: 6.08pm
9- jiha - 20/05/09: 5.47am
10.yatt - 14/05/09: 4.21pm
11-the returner- 14/05/09: 8.45pm
12- yokoz_yakuza - 14/05/09: 1.49am
13- ir - 13/05/09 - 2.06pm


ada lagi..xsmpt nk cari mane tah..ade yg dh terdelete..tp papepun tanx yea kawan2 krn still mengingati ku...
cheh...








:..happy birthday to u..
happy birthday to u..
happy birthday to yanie..
happy birthday to u...

tanggal 13 MEi yg menjadi sejarah hitam negara..
tp bkn itam la..2 mase 13 Mei 1960 an..
ni tanggal 13 mei 1988, telah lahir seorang puteri yg comei..
cheh..poyo..
aku lah yg lhir time 2...

pada 14 mei 2009,
aku dgn kawan2 tlh g picnic kt batu layar, kota tinggi...
diorg pn smbut besday aku sekali...
heheh..
seronok sangat time 2..
tanx a lot my all frenz coz make me happy n enjoy gilerr...
pas seharian kt tepi pntai..ktorg pn berangkat pulang..
kitorg tido umah makcik aku kt felda adela..
esoknye bru gerak blik jb...
ari jumaat 2..g singgah cs jap tngok wayang citer Power Kids"..
best giler dlm wayang..
asyik gelak je....best btl....

ni ade gmbo2 time kitorg g batu layar....






Alhamdullillhah....
Akhirnye...smlm berakhir lah paper last exam aku...
rasa lega sgt.....
sgla2nyer dh dicurahkan kt ats paper jwpn..
lega dh kpl otak nie...

today i'm going back home...
bestnyer..xsabo sgt2...
rindu kt mak, ayah,akak,adek2 n sume la kt jb 2....
kwn2 tgu aku blik taw..
aku rindu kt korg...
byk sgt benda aku nk cite kt korg taw....



mintak2 plan aku nk g holiday dgn korg jadi ea..
teringin sgt nk duk tepi pntai, wt bbq...
hopefully everything berjln dgn lncr....
sume brg aku dh siapkn..
cheh...lum blik ag..
xpe2x...aku akn ciapkn pe yg ptt....
huhuhu...
tggu aku blik....


myb klu dh blik umah jrg la dpt update blog nie sllalu..
coz kt umah xde tenet...
hukhuk..cedey kn...
xpe2x...
t igt nk keje..klu kt tmpt keje ade tenet ley r lyn blog kn...

tanx 4 everything my frenz...
even kita xmcm dulu...
tp aku syg korg sgt2...
still keep in touch k...
jaga diri korg baik2....
klu ade rezeki n pnjg umor...
kite jmpe kt puncak k....
luv u all so much...
muahhh25x.....

byk gmbr2 sbnrnyer nk upload coz byk xtvt spnjg semester nie..
t ade mase aku upload k...
tunggu.....








detik2 menjelang peperiksaan akhir semester semakin hampir...
maaf kpd kwn2 blogger klu aku xsmpt nk jenguk blog2 korg...
aku terpaksa menghentikan seketika xtvt harian aku yg selalu on9 krn ingin menumpukan sepenuh perhatian dlm final exam nie..
hope kalian memahami..
bz gilerrr...final exam tgl brp hari aje lg...
takutnyer....


byk lg xabis cover nie...
ari2 study...tension toll..
huhuh..tp student life kn...
aku kena phm....
lgpn ni final semster aku..
aku msti wt yg terbaik....
xmau kecewakn harapan mak n ayah aku...
kwn2..wish me luck k...
harap dpt keputusan yg cemerlang...

2 all my frenz, even di blogger, classmate or dimana jua yg akan menghadapi peperiksaan final dlm waktu terdekat ni...
aku doakan kalian berjaya dgn cemerlang..
dapat menjawab segala soalan dgn lancar dan mudah..
mudah-mudahan ALLAH memberkati...
AMIN....



bERbisik di dasar hati,
bertanya kan pada diri, tntang ?????..
tentang ????..


kenapa la aku masih rasa ati aku xtenteram..
ATE....aku xdpt nk rase kn kepuasan utk sem nie..
xmcm sem2 lps..
knp semua ni terjadi kt aku..
knp..knp..knp...

ble sedey sorg2..ble time ketawa rmai2......
knp jd cm2..
mgkin xperlu nk bgtw semua org or mmg aku xmgkin akn bgtaw kot..
ADK???
surely mmg xkisah pn..

mgkin aku dh beso
kne pkir matang sndiri2..
xblh lg nk bergntung harap dgn org len...
coz performance aku yg akn menentukn kejayaan aku...

btl la org kta...
dh part 6 nie..
sikap kwn2 mcm2 kte bole lihat..
ada yg mcm nie..
ade yg mcm 2...
beribu2 mcm....
So, ATE..aku leh knl
mane shbt,
mane kwn,
mane bestfrenz,
mane yg suka bermuka2..,
mane yg suka tikam blkg,
mane yg btl2 ikhlas,
n mane..mane..mane....

BTW..
aku xslhkn sape2..
Allah mmg dh sediakan ujian ni utk aku..
aku kena terima dgn redha..
walau ati ni xkuat
tp aku kena kuat kn jgk...
tp smpai ble???????????
ble semua ni akn berakhir??

Terjaga dari tidur,
Hati berbisik,
Ya Tuhan..
adakah aku masih di alam ini..
Syukur Tuhan Engkau masih memberi ku sedikit ruang utk bernafas,

Hati sering merintih,
Hati sering menyeru...
Lepaskan..lepaskan segala yg ko pendam..
Tapi..mulut terkunci utk bersuara..
Terdiam,membisu seribu bahasa...

Mengapa..
Mengapa ini semua terjadi...
MTSD...

HAti,
kau kena tabah...
walau kau sering perbetulkan kesilapan..
tp ia still nmpk pincang..
kau xbole nk buat ape2...
jgn la kau cpt putus asa..
Setiap hari, setiap jam, setiap waktu, setia minit, setiap saat..
kau masih pny waktu 2..
tuk menebus apa yg ko tlh lakukan....

YA ALLAH, YA TUHAN,..
KEPADAMU AKU BERSERAH,...
MOGA ENGKAU DPT TENANGKAN HATIKU INI SETENANG AIR DI KALI
MOGA ENGKAU DAPAT TABAHKAN HATI KU INI UNTUK MENEMPUH DURI RANJAU KEHIDUPAN MENDATANG..
HANYA ENGKAU TEMPATKU BERSERAH..
BANTULAH HAMBAMU INI......
AMINN.......

cerita tntg diri mmg xkn pernah habis..
so..hiburkan diri..riang kn hati dgn perkara2 yg membuatkan ko bahagia...
hanya ko yg rasa bahagianye..
hanya ko yg rasa sengsaranya
hanya ko yg rasa kesedihannya
hanya ko yg rasa pelbagai rasa..
hanya kau..
hanya kau
hanya kau...
jgn pernah menuding jari pd org laen selagi kau xyakin utk itu.............
kata-kata ibu akn aku genggam erat & akn aku pgg selama-lamanya..
Ibu sering berpesan..
"biar org buat kita..jgn pernah sekali kita buat org.."
"Jaga aib mereka seperti mana engkau jaga aib keluarga kau."..

"Mak...yanie rindu mak sgt2.."...........

naper la blog aq jd mcm nie????


ade sape2 boleh membantu????
tlg la aku...
TOLONGLAH INGATKAN AKU!!!!!

Tolong ingatkan aku
Andai aku terlupakan Tuhan
Dalam kelapangan dan kesibukan
Dalam kesenangan dan kesusahan

Tolong ingatkan aku
Jangan jadi anak derhaka
Mak ayah dilupakan jangan
Usah diluka hati dan perasaan

Tolong ingatkan aku
Supaya ingat pesanan guru
Bukan sekadar peringatan
Tapi tarbiyah berpanjangan

Tolong ingatkan aku
Dengarlah dan bacalah al-quran
Tika radio penuh hiburan
Tika tv penuh Hindustan

Tolong ingatkan aku
Di mana Islamnya zahirku
jika aurat didedahkan
disingkat, diketat dan dijarangkan (untuk muslimah sepertiku)

Tolong ingatkan aku
Jadilah sahabat yang baik
Sentiasa memberi peringatan
Sentiasa menerima teguran

Tolong ingatkan aku
Kalau bercinta biar keranaNya
Dalam memilih utamakan Iman
Kelak ikatan dihindari syaitan

Tolong ingatkan aku
Hidup ini satu kembara
Kutiplah mutiara dalam perjalanan
Moga di sana menjadi bekalan

Tolong ingatkan aku
Diri ini milik Yang Kuasa
KepadaNya jiwa diserahkan
Segala-galanya Dialah tumpuan

Tolong ingatkan aku walaupun aku masih ingat
tak semestinya aku ingat semua
Wahai tuhan ya Robbul alamin…..
ampuni dosaku insan yang kerdil ini…
Kerana tidak sempurna seperti Kekasihmu…. Muhamad S.A.W
Kerana aku insan biasa yang sering Lupa Pada mu…….

"Susahnya Nak Buat Dosa...
Kalau nak ke disko bukan murah.
Kurang-kurang kena bayar RM25 cover charge.
Konon dapat free first drink.
Tapi yang dibagi air yang harga kat 7-Eleven cuma
RM1 je...




Senangnya Nak Buat Pahala...
Kalau gi masjid tu, free je.
Dah le takde cover charge,
minum free bukan first drink je.
Berkoyan-koyan pun boley.
Silap-silap dapat makan free lagi...

Susahnya Nak Buat Dosa...
Kalau nak berzina tu, bukannya semudah ABC.
Susah. Nak sewa hotel (duit tu)...
Nak belanja awek tu makan (duit lagi)...
Silap silap kena tangkap basah.
Ha... Boleh masuk paper free.
Kalau majikan tau, boleh kena buang keje. Laaagi
haru...

Senangnya Nak Buat Pahala...
Kalau nak pose sunat tu, anytime, anywhere.
Bangun pagi takde breakfast, terus niat pose. Dapat dah pahala.
Bukan setakat ! dapat pahala, siap dapat jimat duit lagi.
Pose tu kan boleh kekang nafsu.
Cume tak masuk paper je.
Tapi insyaAllah masuk syurga.
Laaagi best!

Susahnya Nak Buat Dosa...
Mengumpat tu best kan?
Tu lah hobi hampir semua manusia hari ni.
Tapi, ngumpat punye sedap, keje tak jalan.
Yang keje tu, bos tengok, abis kena haruk.
Yang suri rumah sepenuh masa lak, suami balik
tengok sume tak siap, tarik muka.
Gi makan kat kedai Timah Janda, jeles lak tuh.
Timah Janda lak kena umpat...

Senangnya Nak Buat Pahala...
Berzikir mengingati Allah tu cukup mulia.
Allah akan mengingati hambaNya yang mengingati
Dia.
Orang pun tak marah. Makin saspek ade. Eh!
Respek la...
Suami balik tengok keje sume siap, isteri lak
terkumat-kamit berzikir.
Manis je muka.
Nak keluar rumah pun takut rugi.
Beban keje pun kurang terasa...

Susahnya Nak Buat Dosa...
Bagi orang tamak, kumpul harta memang takkan
cukup sampai bila-bila.
Kejor le harta dunia ni. Makin jauh dia lari.
Sampaikan ibadah pun terabai, dunia tak gak
dapat.

Senangnya Nak Buat Pahala...
Jadik zuhud tu bukan je mulia, malah cukup
memudahkan.
Takyah nak sibuk tamak haloba.
Jiran beli TV baru, sofa baru, langsir baru, lantak
ko la.
Sebab dia dapat hutang baru,
kita lak dapat iman yang sentiasa diperbaharukan.
Mane lagih best?

Susahnya Nak Buat Dosa...
Orang kate "Nak hidup terpaksa la menipu".
Ha'ah! Hidup la ko kat neraka. Hehe...
Penipu ni bukan setakat Tuhan benci,
manusia pun lebih-lebih lagi.
Kalau tipu duit lagi parah.
Hidup sentiasa dalam ketakutan.
Silap kantoi, kena ganti.
Tak pun... Saman court dalam... (ikut gaya Aziz
Satar dalam Bujang Lapok)

Senangnya Nak Buat Pahala...
Orang jujur ni bukan sahaja dikasihi manusia &
malaikat, malah Allah akan sentiasa memberkati
hidupnya.
Mungkin dia jadik mangsa pembelit kat dunia ni,
tapi dia takkan jadik mangsa belitan ular kat
neraka.
Hidup pun aman, bukan dalam ketakutan.
Bahagia je...

Susahnya Nak Buat Dosa...
Nak lawan hukum Allah bukan senang.
Nak study tu, study nih.
Carik peguam tuh, carik peguam nih.
Buat kempen tuh, buat kempen nih. Leceh.
Terpaksa pulak buat Istilah baru konon yang paling
benar.(Hadari kot)
Tapi dusta belaka.
Ingat upah sana upah sini tu murah ke?
Banyak ooo abiskan duit.
Walaupun bukan duit rakyat, bukan duit sendiri.
Hehe...
Dahla hidup kena laknat, siap booking name
sendiri kat Malek.
Dunia akhirat tak tenteram!!

Senangnya Nak Buat Pahala...
Cukup senang kalau pakai hukum Allah.
Ini bukan yang manusia buat tapi hukum yang
turun dari langit.
takde hukum lebih sempurna dari hukum Allah.
Inilah hukum2 yang seadil-adilnye.
Tak payah nak fikir nak rangka rang undang-
undang baru.
Semuanya dah termaktub dalam Al-Kitaab.
Selain tuh,! hidup pun diberkati.
Ridhwan pun sedia nak sambut dengan manis
muka.
Inilah kemuliaan orang yang memperjuangkan
Agama Allah.

InsyaAllah...
Renung-renungkanlah...

Wallahu a'lam...

Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......



1 - Niat Sembahyang :
Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul :
Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.


3 - Takbir-ratul Ihram :
Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah :
Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' :
Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal :
Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.

7 - Sujud :
Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud :
Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) :
Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

1 0 - Tahhiyat Akhir :
Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11 - Selawat Nabi :
Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam :
Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib :
Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T. Dari Abdullah bin 'Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda :

"Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi /
Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat.!"

Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain...

reNung-reNungkan & seLamat beRfikir




pAda ahad 29/march/2009,
aku telah menghadiri sebuah jemputan undangan perkahwinan..
akak kpd shbtku si jiha comei ni kawen...
so, pg ahd 2 trus grk g jempl, N9..
dgn ape aq pg 2 xpyh la cte...
heheh...byk no rintangan..
tp seb bek dpt gak menghadiri jmputan kawen 2..
dlm around kul 2 ktorg smpai..
ade la gak sesat2 cri umah si jiha nie...

smpai je kt sna trus makan..
meriah giler la..
tp pengantin dh abis bersanding mase ktorg smpai 2..
sedey je..
papepun dpt gak la amek gmbo dgn pengantin..sporting pengantin2 nie
lawa akak dye..sebijik muka cm dye..
kembor org kata..huhuuhuh...

mase kt sana si zai n sha dh ade dlu..
dorg smpai awl ari kamis b4 2..
tlg rewang..
kihkihkih..
aq ni dtg tlg mkn je..chehh..jht tol...
so,aku lpk la kt sna smpai ptg...
tlg pape yg ptt...
tp bkn cuci periuk la..
2 sudah semestinye tgs pengantin baru..hehehe
kms2 meja..susun2 kusi...
aku blik saing dgn jiha,sha n zai skali..
kak long jiha htr mase 2...

ktorg gerak dr jempol around kul 7..
smpai sgmt dkt kul 8.45,
perut msg2 mcm lapo...
so, kak long die blanje kotrg mkn..
niat ati igt nk g dinner intan tp dh org nk belanje..
ikut je la..sedap la, aku order kue tiew basah....
kyg gile mlm 2...
dh mkn2.. trus blik sgmt..
smpai je kt sgmt..ujan trun..
xtaw la pe jd dgn dinner kt dtrn bendahara 2..

So far, aku enjoy sgt dpt g umah jiha..
lame xjenguk family dye...
tak terkilan la xdpt g dinner Intan..
hehehe..lgpun dorg ckp xbest...
so,seb bek aq xpegi..

mari kite lihat pic2 sekitar perkahwinan kak lang jiha...



kat bilik pengantin


sebahagian dr hantaran















anak dara penyeri majlis nie..hehehe




betul ke aku yg bg adiah nie?? confius2x...huhuh
hah..ini lah episod "pelamin anganku musnah"..kuang..kuang..kuang

lentok ala manje plk si sha ni...sogan oden...



Btw... nk wish congratulation kt kak ruby n pasangan..moga bahagia hingga ke akhir hayat yea...


SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT KAK RUBY & SHAHNAZ...

















betul ke org kata "first love" 2 ssh nk di lupekn???

hmm...myb btl org katakn..
walaupun cinta pertama 2 xkekal lama,
tapi kenangan yg dtg menyinggah walau hny sekejap amat bermakna kn???
kenapa la ssh sgt nk lupekn first love??
ade petua k???

cerita seorang hamba ALLAH yg baru shj putus cinta amat menyentuh perasaan hati ini...
amat tidak disangka, org yg disayang & dicinta selama ini telah menjadi milik org lain dlm sekelip mata...
sedih mendengar cerita beliau..
tp xtaw ape silap nye smpai jd mcm 2...
mungkin xde jodoh atau ade sbb tertentu...
saya hanya mampu menasihatkn beliau supaya bersabar..
mungkin ada hikmah di sebaliknya...
harap beliau dpt meneruskan kehidupan dgn pnuh tenang & sabar selepas ini...
Life must go on...
jgn hanya akibat seekor kumbang, sekuntum bunga merana...
mmg itu first love beliau..
byk sgt kenangan bersama....
tp telah ditakdirkan begitu...
Allah menguji hanya kepada org yg istimewa...
beliau insan yg sgt istimewa kerana ketabahan hati beliau...
Saya tidak mahu melihat beliau terus hanyut dgn kenangan2 silam beliau...
Tolonglah kawan2 ape lg yg perlu dilakukan oleh beliau utk melupakan first love beliau???
Pendapat anda amatlah dihargai...
?/Maaf,baki anda tidak mencukupi untuk membuat panggilan/?..


Kita sering saja mendengar perkataan ini daripada operator telefon
apabila kita kehabisan kredit.Selalunya,apabila kita ingin membuat
panggilan,lebih-lebih lagi kepada yang tersayang,apabila mendengar
perkataan ini keluar dari telefon,kita akan berasa kecewa dan terus
bergegas mencari bekalan ?*topup*?.Kita akan memastikan bahawa kredit
kita sentiasa penuh.Tetapi,pernah tidak kita aplikasikan ini kepada
sesuatu yang lain?

Cuba kita bayangkan.Satu hari,satu suara berkata kepada
kita..?Maaf,pahala anda tidak mencukupi untuk membolehkan anda masuk ke
syurga?.Pernah tak kita berfikir seperti itu?Bayangkan di hari
kebangkitan nanti,perkataan seperti itu diucapkan kepada kita.Bagaimana
agaknya perasaan kita ketika itu?Apakah kita masih boleh men ?*top-up*?
pahala kita di saat pahala amalan kita yang terlampau sedikit ini
dihitung.Bayangkan rasa kecewa yang menyelebungi diri kita,melebihi
segala kekecewaan kita gagal dalam peperiksaan di dunia,kecewa dalam
interview,kecewa dalam kerja,dalam segalanya.

Kita selalu menangis apabila kita kita kehilangan sesuatu yang amat
berharga kepada diri kita.Tetapi,pernah tidak sekali kita menangis
mengenangkan dosa-dosa silam kita.Pernah tidak kita mendengar
kisah-kisah para alim ulama?,tabi? tabii?n dahulu,yang selalu menangis
mengenangkan dosa mereka yang sedikit.Sedangkan kita? Dosa kita terlalu
sedikitkah berbanding mereka yang menyebabkan terlalu sukar untuk kita
menitiskan air mata.Tetapi,apabila kekasih kita meninggalkan kita,sampai
bengkak mata kita menangis.Betapa lemahnya iman kita..

JOM MUHASABAH DIRI..

renung-renungkan dan selamat beramal..::..(mcm dr izi la plk)...::
*LELAKI *

Lelaki bujang menanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa
gadis bujang ditanggung oleh bapanya. Lelaki berkahwin menanggung dosa
sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin dan dosa
anak lelaki yang belum baligh.BERATKAN???


Hukum menjelaskan anak lelaki bertanggungjawab ke atas ibunya dan
sekiranya dia tidak menjalankan tanggung jawabnya, maka dosa baginya
terutama anak lelaki yang tua.Berlainan kepada perempuan , perempuan
hanya perlu taat kepada suaminya. Sekiranya seorang isteri berbuat baik
kepada suaminya maka pahala akan dapat kepadanya dan jikalau berbuat
yang tidak baik dosanya ditanggung oleh suaminya.BERATKAN??

Suami diwajibkan memberi nafkah kepada isteri namun tidak bagi seorang
isteri walaupun isteri boleh membantu. Haram bagi suami bertanyakan
mengenai pendapatan isteri lebih-lebih lagi jika menggunakan pendapatan
isteri tanpa izin.

Dan jika dilihat banyak lagi amanah dan tanggungjawab yang Allah
kurniakan kepada insan yang bernama lelaki, lebih-lebih lagi kepada
mereka yang bergelar si suami. Mengikut kajian yang dilakukan juga,nyawa
seorang wanita lebih panjang daripada seorang lelaki, mungkinkah kerana
bebanan dan amanah yang dipikul ini begitu berat untuk dilaksanakan?
atau mungkin kerana memekikirkan beratnya dosa-dosa yang terpaksa
ditanggung.

TETAPI seorang lelaki ada keistimewaan-keistimewaan yang dianugerahkan
oleh Allah SWT.

*WANITA*

Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki.
Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak
sebaliknya.
Saksinya kurang berbanding lelaki.
Menerima pusaka kurang dari lelaki.
Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.
Wajib taat kepada suaminya tetapi suami tidak perlu taat kepada isterinya.
Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri.
Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yang tidak
ada pada lelaki.

Pernahkah kita lihat sebaliknya??

Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan
ditempat yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan
dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.
Wanita perlu taat kepada suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3
kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita ?

Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik
peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya , manakala lelaki
menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan
anak-anak.
Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi
setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh
makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah
syahid kecil. Manakala dosanya diampuni ALLAH swt (dosa kecil).

Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabkan terhadap 4
wanita :
1. ibunya
2. isterinya
3. anak perempuannya
4. saudara perempuannya.

Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh
4 org lelaki ini :
1. suaminya
2.ayahnya
3. anak lelakinya
4. saudara lelakinya

Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu
Syurga yg disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja iaitu dengan :
1. sembahyang 5 waktu
2. puasa di bulan Ramadhan
3. taat kepada suaminya
4. menjaga kehormatannya


Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi seorang wanita
yang taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH
akan turut menerima pahala seperti pahala orang yang berperang
fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata. MasyaALLAH,sayangnya ALLAH
pada wanita!

Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang
lelaki tetapi ingatlah wahai lelaki,
kamu sebenarnya adalah istimewa disisi Allah,
maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi pemimpin.
Maka dengan keistimewaan itu,
JAGALAH dan HARGAILAH wanita sebaik-baiknya,
supaya kelak dapat pulang mengadap Allah swt dalam keadaan istimewa
disisiNYA.

"Sayang, Abang minta izin untuk nikah sorang lagi," Aliyah yang sedang
melipat kain, terdiam seketika. Mungkin terkedu. Adakah pendengarannya
kian kabur lantaran usianya yang kian beranjak. Adakah dialog tadi hanya
dilafazkan di dalam TV, sementelah TV juga dipasang. Tapi, ahh bukanlah.
TV sedang menayangkan iklan Sunsilk, mustahil sudah ada siri baru iklan
Sunsilk?

Dia menghela nafas panjang.

Dia memandang sekali imbas wajah Asraf Mukmin, kemudian tersenyum.
Meletakkan kain yang telah siap dilipat di tepi, bangun lantas menuju ke
dapur. Langkahnya diatur tenang. Segelas air sejuk diteguk perlahan.
Kemudian dia ke bilik Balqis, Sumayyah, Fatimah. Rutin hariannya,
mencium puteri-puterinya sebelum dia masuk tidur. Dahulu, semasa
puterinya kecil lagi, rutin itu dilakukan dengan suaminya. Kini,
anak-anak kian beranjak remaja. Kemudian, dia menjenguk bilik putera
bujangnya yang berdua, si kembar, Solehin dan Farihin. Pengabisannya dia
kembali kepada suaminya.

Asraf Mukmin hanya diam, membatu diri. Dia amat mengenali isterinya.
Jodoh yang diatur keluarga hampir 16 tahun yang lepas menghadiahkan dia
sebuah keluarga yang bahagia, Aliyah adalah ikon isteri solehah. Namun,
kehadiran Qistina, gadis genit yang menjawat jawatan pembantu tadbir
kesetiausahaan di jabatannya benar-benar membuatkan dia lemah.

"Kau mampu Asraf, dengan gaji kau, aku rasa kau mampu untuk beri makan 2
keluarga," sokongan Hanif, teman sepejabat menguatkan lagi hujah apabila
dia berdepan dengan Aliyah.

" Abang Asraf, Qis tak kisah. Qis sanggup bermadu jika itu yang
ditakdirkan. Bimbinglah Qis, Qis perlukan seseorang yang mampu memimpin
Qis," masih terngiang-ngiang bicara lunak Qis.

Akhir-akhir ini, panas rasanya punggung dia di rumah. Pagi-pagi, selesai
solat subuh, cepat-cepat dia bersiap untuk ke pejabat. Tidak seperti
kelaziman, dia akan bersarapan berjemaah bersama isteri dan anak- anak.
Aduhai, penangan Qis gadis kelahiran Bumi Kenyalang benar-benar menjerat
hatinya.

" Abang , Aliyah setuju dengan permintaan Abang. Tapi, Aliyah nak
berjumpa dengan wanita tu," Lembut dan tenang sayup-sayup suara
isterinya. Dia tahu, Aliyah bukan seorang yang panas baran. Aliyah
terlalu sempurna, baik tetapi ahh hatinya kini sedang mengilai wanita
yang jauh lebih muda.

"Bawa dia ke sini, tinggalkan dia bersama Aliyah selama 1 hari saja,
boleh?" pelik benar permintaan isterinya. Hendak dipengapakan apakah
buah hatinya itu? Namun, tanpa sedar dia menganguk, tanda setuju. Sebab,
dia yakin isterinya tidak akan melakukan perkara yang bukan-bukan. Dan
hakikatnya dia seharusnya bersyukur. Terlalu bersyukur. Kalaulah
isterinya itu wanita lain, alamatnya perang dunia meletus lah jawabnya.
Melayanglah periuk belanga. Ehhh, itu zaman dulu-dulu. Zaman sekarang
ni, isteri-isteri lebih bijak.

Teringat dia kisah seorang tentera yang disimbah dengan asid, gara-gara
menyuarakan keinginan untuk menambah cawangan lagi satu. Kecacatan
seumur hidup diterima sebagai hadiah sebuah perkahwinan yang tidak
sempat dilangsungkan. Dan dia, hanya senyuman daripada Aliyah.

"Apa, nak suruh Qis jumpa dengan isteri Abang," terjegil bulat mata Qis
yang berwarna hijau. "Kak Aliyah yang minta," masih lembut dia memujuk Qis.

"Biar betul, apa dia nak buat dengan Qis?" "Takutlah Qis, silap
haribulan dia bunuh Qis!" terkejut Asraf Mukmin. "Percayalah Qis, Aliyah
bukan macam tu orangnya. Abang dah lama hidup dengannya. Abang faham,"
Qistina mengalih pandangannya.

Mahu apakah bakal madunya berjumpa dengannya? Dia sering disogokkan
dengan pelbagai cerita isteri pertama membuli isteri kedua. Heh, ini
Qistina lah. Jangan haraplah jika nak membuli aku. Desis hati kecil
Qistina. Hari ini genap seminggu Qistina bercuti seminggu. Seminggu
jugalah dia merindu. Puas dicuba untuk menghubungi Qistina, namun tidak
berjaya. Rakan serumah menyatakan mereka sendiri tidak mengetahui ke
mana Qistina pergi. Genap seminggu juga peristiwa dia menghantar Qistina
untuk ditemuduga oleh Aliyah. Sedangkan dia diminta oleh Aliyah
bermunajat di Masjid Putra. Di masjid itu, hatinya benar-benar terusik.
Sekian lamanya dia tidak menyibukkan dirinya dengan aktiviti keagamaan
di masjid Putra.

Dulu, sebelum dia mengenali Qistina, saban malam dia akan bersama dengan
Aliyah serta anak-anaknya, berjemaah dengan kariah masjid. Kemudian
menghadiri majlis kuliah agama. Membaca Al-Quran secara bertaranum itu
adalah kesukaannya. Namun, lenggok Qistina melalaikannya. Haruman
Qistina memudarkan bacaan taranumnya. Hatinya benar-benar sunyi. Sunyi
dengan tasbih, tasmid yang sering dilagukan. Seharian di Masjid Putra,
dia cuba mencari dirinya, Asraf Mukmin yang dulu. Asraf Mukmin anak Imam
Kampung Seputih. Asraf Mukmin yang asyik dengan berzanji. Menitis air
matanya. Hatinya masih tertanya-tanya, apakah yang telah terjadi pada
hari itu. Aliyah menunaikan tanggungjawabnya seperti biasa. Tiada
kurangnya layanan Aliyah. Mulutnya seolah-olah terkunci untuk bertanya
hal calon madu Aliyah.

Tit tit... sms menjengah masuk ke kantung inbox hensetnya. "Qis minta
maaf. Qis bukan pilihan terbaik utk Abang jadikan isteri. Qis tidak
sehebat kak Aliyah. Qis perlu jadikan diri Qis sehebatnya untuk bersama
Abang.
"

Dibawah hensetnya, ada sekeping sampul besar.

Kepada: Asraf Mukmin, Suami yang tersayang...

Asraf Mukmin diburu kehairanan. Sampul berwarna cokelat yang hampir saiz
dengan A4 itu dibuka perlahan.



---------------------------------------------------------------

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani.


Salam sejahtera buat suami yang tercinta, moga redhaNya sentiasa
mengiringi jejak langkahmu. Abang yang dikasihi, genap seminggu sesi
temuduga yang Aliyah jalankan pada Qistina. Terima kasih kerana Abang
membawakan Aliyah seorang calon madu yang begitu cantik. Di sini Aliyah
kemukakan penilaian Aliyah.


1. Dengan ukuran badan ala-ala model, dia memang mengalahkan Aliyah yang
sudah tidak nampak bentuk badan. Baju- bajunya memang mengikut peredaran
zaman. Tapi, Aliyah sayangkan Abang. Aliyah tak sanggup Abang diheret ke
neraka kerana menanggung dosa. Sedangkan dosa Abang sendiri pun, masih
belum termampu untuk dijawab di akhirat sana , apatah lagi Abang nak
menggalas dosa org lain. Aliyah sayangkan Abang...

2. Aliyah ada mengajak dia memasak. Memang pandai dia masak, apatah lagi
western food. Tapi, Aliyah sayangkan Abang. Aliyah tahu selera Abang
hanya pada lauk pauk kampung. Tapi tak tahulah pula Aliyah kalau-kalau
selera Abang sudah berubah. Tapi, Aliyah masih ingat lagi, masa kita
sekeluarga singgah di sebuah restoran western food, Abang muntahkan
semua makanan western food tu. Lagi satu, anak-anak kita semuanya ikut
selera ayah mereka. Kesian nanti, tak makan la pula anak-anak kita.
Aliyah sayangkan Abang...

3. Aliyah ada mengajak dia solat berjemaah. Kelam kabut dibuatnya.
Aliyah minta dia jadi Imam. Yelah, nanti dia akan menjadi ibu pada
zuriat Abang yang lahir, jadinya Aliyah harapkan dia mampu untuk
mengajar anak-anak Abang untuk menjadi imam dan imamah yang beriman.
Tapi, kalau dia sendiri pun kelam kabut memakai telekung... Aliyah
sayangkan Abang...

Abang yang disayangi, cukuplah rasanya penilaian Aliyah. Kalau diungkap
satu persatu, Aliyah tak terdaya. Abg lebih memahaminya. Ini penilaian
selama 1 hari, Abang mungkin dapat membuat penilaian yang jauh lebih
baik memandangkan Abang mengenalinya lebih dari Aliyah mengenalinya.

Abang yang dicintai, di dalam sampul ini ada borang keizinan
berpoligami. Telah siap Aliyah tandatangan. Juga sekeping tiket
penerbangan MAS ke Sarawak. Jika munajat Abang di Masjid Putra
mengiayakan tindakan Abang ini, ambillah borang ini, isi dan pergilah
kepada Qistina. Oh ya, lupa nak cakap, Qistina telah berada di Sawarak.
Menunggu Abang... Aliyah sayangkan Abg...

Tetapi jika Abg merasakan Qistina masih belum cukup hebat untuk
dijadikan isteri Abang, pergilah cari wanita yang setanding dengan
Aliyah... Aliyah sayangkan Abg.

Tetapi, jika Abg merasakan Aliyah adalah isteri yang hebat untuk
Abangg.. tolonglah bukakan pintu bilik ni. Aliyah bawakan sarapan
kegemaran Abang, roti canai.. air tangan Aliyah.

Salam sayang, Aliyah Najihah binti Mohd Hazery.

sama-samalah kita renungkan cerita ini..
adakah kita akan setabah itu wahai para isteri??
dan utk suami jgn ikutkan nafsu tetapi pndglah permata di dpn mata...




actually...
last weekend ari SABTU ari 2
ade karnival buku & ict segamat 2009,
karnival ini dianjurkan oleh Fakulti kami iaitu..
Fakulti Pnegurusan Maklumat..

So, event ini diadakan di Dewan Serbaguna Segamat berdekatan dgn Dataran Segamat.
Pd hari tersebut..terdapat pameran dan jualan buku serta story telling Competition yg diadakan utk Pelajar2 sek men n rendah...
Agak meriah jgk...

dpt la aku snap 2,3 pic kt sna...

jom view...

lame gak aku xhapdate aku pny blog nie..
hehe..
xde la lame mane pun..
byk story sbnrnye tp bz skit lately...


arghh...lega akhirnye dh abis test pn D..
killer paper nie..
quiz mcm test..test mcm final..final mcm maut...
huhuh...
tp ok la test dye td
agk mudah krn dh study question bank dye,..
Pn D no suke wt suspen je..
ckp ade esei..pnt ktorg study..skali xde esei..
wt cuak jew....
apepun..Tanx a lot taw Pn Diana..kerana memberi soalan test yg agk mudah....
Cayang Pn D...

hmm..btw...lega xilang lg sbnrnyer...
juz bru lps 1 test je,...
ade lg 2 test n 2 presentation yg mencabar & membuatkan jantungku berdebar2....
next week ade test ETR300 n test Pn Rash..
Pastu ade presentation cik adda n ETR300..
present nie yg wt aku cuak...sume nk proper giler...
wish me luck k kwn2.....

heheh...tgu di en3 seterusnyer....
Adekah ini kisah benar??atau gurauan semata-mata.,...
Malaysia telah dikejutkan..

Pernah dgr kartun Pingu???
ala..yg penguin 2..jln kedek2...
heheheh
Kartun pingu telah dijumpai di Petronas..
Jom saksikan...



hehe..jgn mara r....sekadar gurauan semata-mata..

tidak ade kena mengena dgn yg hidup atau pun yg telah meninggal dunia..


SERANG..SERANG...SERANG!!!!!!!

HA..ape yg kena serang 2???


hari ini telah dikejutkan dgn 1 berita...
Seorang Pelajar Uitm Campus Johor telah dijangkiti demam denggi
So, Campus Blok Intan telah disembur dgn semburan utk membunuh nyamuk2 tersebut..
semburan dilakukan pd jam 6.30 ptg...
semua siswa dikehendaki turun n semburan dilakukan besar-besaran...
hah..2 la..bile dh kena bru nk bertindak...
lumrah alam...

So,sesiapa yg rase prihatin, marilah sama-sama membersihkan rumah, pejabat, sek, balai awam, dan sebagainye dari segala bntuk kotoran agar dpt menghindarkan dr dijangkiti DENGGI...
Jauhilah DENGGI..
pesanan dari KEMETERIAN KESIHATAN MALAYSIA..
hmm...nape aq mula tension..

entah la..
semakin hari kerja semakin byk...
bile la agknye nk abiskan
rasenye keje xkn pernah abis kot..
pasti ade je yg dtg menyinggah,
xlame,kejap pn msti ade
xkira la keje yg dr sekecil zarah hingga sebesar gajah..
uish..
taw x aku pling tension dgn keje ape??
ETR300...
hurmm...tarikh due makin dekat..
financial xreti wt lg...
ntah balance ntah tak...
adooiii....
dugaan..dugaan..

aku bkn nk merungut, atau merintih...
taw xelok..
sekadar meluahkan ape yg terbuku di hati..
rindunya nk balik umah..
jmpe parent...
rindu sgt3....


aku masih ingat ade pepatah mengatakan
"jangan direnung letihnya usaha,
tetapi renunglah manisnya sebuah kejayaan"
kata-kata ini lah yg menjadi penguat kepadaku selama ini...





SEMAKIN MENUJU KE ARAH AKHIRNYA SEMPURNA

hmm,.xpe la..


yg penting kt cni..aku punyai kawan2 yg menghiburkan ...mereka sgt baik...yanie sayang kamu semua..walaupun kita dh nk smpai ke pnghujung..hope jgn la lupa kt aku..keep in touch yea...suka duka bersama kalian tidak akn aku lupakan...AKHIRNYA SEMPURNA






malam dinner IMS (Information Management Society)
bertemakan "retro & traditional"


aku memilih tema traditional
chehh.gadis melayu terakhir la katakan..
dgn bersarungkan kain batik dn bju kebaya pendek..
aku meneruskan perjalanan k DST..
hmm..smpai kt sna..
dftr..
dpt doorgift "bunga ros perfume"
jadik r kn..
rmai student dh memenuhi ruang dewan 2...
hmm..sbnrnye kn xde la sronok sgt dinner sem ni..
tah la,cm bosan je..
tp layann je la..dh last sem kn...

jom..layann gmbo2 yg sempat di capture mlm 2..
hehehe




yati n yanie



ha'..cube teka sape nie??kuang3x...jgn mrh yea..



traditional vs retro

wif my lecturer..::(mr nor ezan)..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...