Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

Our Little Caliph

Lilypie Fourth Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Third Birthday tickers

"Eleh, kau pakai tudung pun bukannya ikhlas. Hipokrit!"


"Bajet baik la konon nak nasihat aku! Munafik la weyh!"


"Eh, sejak bila jadi pak lebai ni? Dah pandai cakap halal haram ni? Munafik betul!"


Sakit telinga mendengar. Sakit lagi dalam hati. Kerana itu, ramai yang tersungkur. Hasrat mahu berubah, terkubur hanya kerana 'suara keldai' ini. Inilah cabaran orang yang mahu berubah. Pasti dia akan terdengar cakap-cakap buruk dari manusia sebangsa dan seagama dengan mereka ini.


Persoalan saya, adakah orang yang mahu berubah itu orang hipokrit?


Tidak! Sama sekali bukan munafik orang yang mahu berubah. Sebaliknya, tindakan untuk berubah itu tindakan orang bijak dan berani. Maka,
izinkan saya menyatakan penghargaan saya kepada anda yang sedang berusaha untuk berubah. Anda seorang wira! Anda seorang pejuang! Dan anda seorang yang cantik di mata Tuhan.


Janganlah berhenti. Dalam banyak tempat dalam Al-Quran, Allah menyatakan bahawa manusia akan diuji. Diuji, dan terus diuji hingga diyakini, siapa yang dalam kalangan kita yang benar-benar 'bulat' hatinya untuk mencari wajah-Nya.


Ujian ini Allah timpakan kepada kita seperti tangga. Selepas kita memanjat satu tangga, kita akan memanjat satu lagi. Kemudian, satu

lagi, dan satu lagi. Hinggalah kita mencapai puncak iaitu wajah redha-Nya. Antara ujian yang paling berat ialah penerimaaan masyarakat, ahli keluarga dan kawan-kawan kita.


Bagi yang lemah, pasti mereka akan berhenti memanjat hanya kerana label munafik atau hipokrit yang diberikan orang. Tuduhan yang
tersangat salah! Saya tertarik dengan satu hadis:


Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya: "Bacalah al-Quran dan menangislah, dan jika tidak boleh menangis buat-buatlah menangis" - Hadis riwayat At-Tabrani.

Saya paling tertarik dengan perkataan 'buat-buatlah menagis'. Bukankah pada zahirnya, 'buat-buat' tu bererti berlakon? Adakah kita mahu
menipu Allah?

Tidak. Sama sekali tidak. Sesungguhnya Allah itu Maha Tahu dan Paling Faham akan manusia. Dia tahu, bahawa untuk manusia menjadi hamba yang baik, dia tidak akan dapat terus jadi baik. Dia harus melalui proses yang panjang. Sedikit demi sedikit, perubahan akan berlaku.

Allah tahu segalanya. Dia tahu bahawa kita ada limit atau batasan. Kita tidak akan mampu terus berubah dengan mendadak. Kita hanya akan mampu berubah, sedikit demi sedikit. Kerana itu, Allah tak memberatkan kita dengan 'mesti menangis', sebaliknya Allah sediakan kita
keringanan, jika kita tak mampu, buat-buatlah menangis.

Dengan erti kata lain, jika kita tidak mampu jadi manusia yang terbaik, maka kita latihlah diri menjadi manusia yang baik! Lama-kelamaan, pasti kita akan dapat jadi yang terbaik. Bukankah mentol yang ada pada hari ini adalah hasil daripada ratusan kegagalan Thomas Edison? Saya pasti, kalau Thomas Edison berjiwa kecil, pasti dia akan putus asa apabila dicaci.


Untuk mencapai kesempurnaan iman, jangan takut mencuba menerima cacian.


Kesimpulan


Jangan peduli cakap orang. Bukankah kita mahu berubah kerana Allah? Allah pasti akan suka, jika kita mahu berubah. Cuma syaitan saja yang tak suka. Jadi, rasanya tidak melampau jika saya kata manusia yang menghalang orang buat baik, dia tu macam syaitan. Ada bantahan?

Selepas ini, jika ada lagi orang kata 'kau munafik', maka balaslah, "So what?"

salam..
entry kali ni nk cte skit psl azam aq...

lg 5bln pengajian aq di Uitm akn tamat...seusai tamat pengajian, aq perlu fokus mencari pekerjaan. mmg aq sedar skrg nie nk cari kerja sgt2 ssh...rmai company kt lua sna xmampu utk menggaji kami2 yg ade degree nie...

sume nk yg lepasan spm, diploma...kalau mereka xbole nk percaya kami, smpai bila2 pn kami xkn dpt pekerjaan..

aq xterlalu mengharap sgt dgn keja mkn gaji nie..klu dpt alhamdullillah, rezeki..
kalau xdpt buat bisnes sndiri...tah la..dlm drh aq ni mengalir darah bisnes...

mmg cita2 aq nk bkk bisnes 1 ari nnti..bisnes ape 2 rahsia la...biar la aq merealisasikannye sndiri dgn cara...

lepas tmt blajar nie..aq nk fokus pd kerjaya, bahagiakan family, bantu adeq2 aku...
insyallah..hope segala impian aq ni tercapai..
doakan saya yea....
ni slh 1 baju yg i testing..hehehe

entry kali nie pasal shopping/...
now kn YEAR END SALE..
so..mmg giler la shopping..
da klu nama pn pmpuan kn...
nk wt cmne..tp xde la sakan sgt..
bli brg2 keperluan je...

hehehe...smpt la dptkn 5-6 helai pasang baju...
test sna..test sni..
last2 angkut, shirts,jeans,cardigan n purse...
g aVon, bli lipstick,tupperware, n brooch...
hehehe....
hangus gak la uit dlm purse nie...

tp skali skala xpe kn...
juz my mom bising skit ler..

hheheheeh...
2 la..xtaw la cmne leyh gilerr sakan shopping ni..
myb bosan kot..nk date xde org ajk date....so jln la shopping....
tah paper...




akhirnye...
dtg jgk mood nk update blog nie..
eheheeh..
sory bangat yea blog..bkn lupe tp xde ksmptn ler...

entry kali nie nk share psl picnic yg tlh sy g pd sabtu..
pd 11.12.2010, sy n family tlh k batu layar, kota tinggi utk ber'picnic...
ia juga merupakan hadiah percutian utk adeq2 ku yg sdg cuti sekola skrg nie,..
ksian plk diorang duk uma je...maka dgn sebulat sore,kami pn pergi la ke batu layar..

even rmai ckp laut skrg brda di zon yg pling berbahaya krn ombak terlalu tinggi, tp ntah la,
nekad kot,lgpn da jnji dgn bdk2 nie...so,hati2 je la...
sy g sana pn bkn nk mandi laut..hehehe..
taw je la diri ini suka kn fotografi...so,snap sna..snap sini...sume muka sy...
xmalu gak la kn..
tp ade saya kisah...heheheh

wanna 2 share dis pic..if xnk tgk xpe...xwajib pn..
hehehe....
1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘selamat pagi’, ‘selamat hari minggu’, ‘selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.

16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’

17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.

24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

“Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut… Kamu akan menyesal melakukannya!”


Mencoba tuk pahami
Mencari celah hatimu
Bila harus menangis aku kan menangis
Namun air mata ini telah habis

Segalanya telah kuberikan
Tapi kau tak pernah ada perhatian
Mungkin kita harus jalani
Cinta memang cukup sampai di sini

Mencoba tuk rasuki
Menyentuh palung jiwamu
Bila harus mengiba, aku kan mengiba
Namun rasa ini telah sampai di ujung lelahku

Segalanya telah kuberikan
Tapi kau tak pernah ada perhatian
Mungkin kita harus jalani
Cinta memang cukup sampai di sini



~~ApA YG KU RASA SAAT INI~~~






lama da nk upload gmbr nie..
asyik xberkesempatan jew...

ni adalah gmbr semasa sy join program Jejak Obor kegeMilangan 2010 utk peLajar2 STPM yg akan menduduki peperiksaan....
kami dr Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung berkolaborasi dgn YPJ n MARA dlm menjayakan program ini...

bertempat di SMKA SEGAMAT,Johor...

seawal jam 4pagi kami telah bertolak dr jb k segaamt..
perjalanan mengambil masa selama 3jam..
kami smpai ke sek. tersebut pd jam 7pg..
trus siap2kn segalanya..
pasang banner n prepare slide..
saya dimeja pendaftaran menyediakan list2 utk diisi oleh pelajar2...

jom kte lihat pic2 yg tlh diambil...
heehehe..
mmg seronok bile time2 cuti semester dapat join program2 cmni..
so,xde la bosan sgt...
tanx pada wawa yg mengajak ku join...hehehe



salam...
kenapa la jiwa nie xtenteram sejak dua menjak nie...
perasaan sy bercampur baur..
adakah sy da melukakan ati dye...
sy xtaw...
tp sy sgt sedih...xtaw knp smpai jadi mcm nie..
hope segalanya kembali spt sediakala....

saya cuma ingin kan kebahagiaan...
kenapa xde org faham...
adakah salah atau terlalu awl utk sy fikirkan masa depan sy???

biarlah...hopefully everything must be fine~~~
wow..topic ari nie..dA BOMB...
HEHEE..
actualy...td aku tgk siaran WHI pasal topic MR.RIGht...
Tetamu jemputan dye Betty Benafe n DaTo Fadzilah...bkn fadzilah kamsah tp fadzilah mane tah..yg penting dye pompuan la...
mmg panas topic nie...
i like...

hmm..btl kata betty...
dye ckp cmni..knp lelaki sukar utk mendekati wanita yg berpelajaran tinggi, berpangkat tinggi,public figure cm artis...
ego mereka terlampau tinggi...
cmne la rmai BDk2 IPT, Wanita2 berkerjaya xkawen2 lg...

nk2 artis mcm betty tu..public figure..
sume org takut nk dkt..
klu cm2 ble nk dpt pasangan kn...

kdg2 aku jd pelik...
kenapa mentaliti lelaki selalu berfikiran cm2..
abis kasihan la kt wanita2 nie..
bkn slh mereka pn klu berpelajaran tinggi k, berkerjaya k,
yg penting biler sang lelaki da berkahwin dgn wanita sedemikian..
secara automatic si suami akn berkuasa ke ats wanita tersebut...
so, knp suami tkt??
tkt org2 ckp blkg agknya kot....
hurm...
cmne dunia nk maju klu kte asyik pikir ckp org je....

ntah la..ni pendapat aku je...
sepatutnya sbg seorang lelaki..msti ade sifAT BERANI,BERIMAN...
dgn keberanian..sume mslh dye bole atasi..
dgn beriman...dye bole bimbing isteri dan terajui rumahtangga dgn mudah....

Wallahualam...


SaLam...
meyh aku nk citer mengenaI DIRI aku yg xseberapa nie..huhuhu

1. aku lebih gemar menggunakan kata nama AKU krn ia mendekatkn diriku dgn kwn2 ku..mudah utk kami berborak tnp berselindung.
2. aku xsuka sgt perangai org yg gedik2 nie..so, bile ade kwn2 aku yg gedikk2, aku lebih suka mengambil pendekatan berdiam diri & xbrp suka nk msuk cmpur...
3. aku benci org hipokrit.
4. sekali org tipu or wt jahat kt aq, aku agk sukar utk melupakn perbuatan mereka-mereka ini..even still friends but still sukar utk dilupakan...
5. kdg2 aku lebih suka shopping sorg2..bkn la aku ni giler shopping, window shopping jew pn aku lebih suka grk sorg2..xsuka la rmai2 sgt...coz aku ni klu pilih brg mmg teliti skit...lama la gamaknye aku kt satu2x shopping kompleks tu..so,kwn2 aku msti xlarat pnyer..heheheeh
6. persahabatan bg aku sgt bermakna....aku sgt syg kwn2 aku...tat y la skrg nie kami tubuhkn group utk ex-tsb iaitu kwn2 sebaya aku tyme sekola dlu..so, kami bole tkr2 citer kt situ..kdg2 kami hang out bersama.. moment 2 paling aku suka n akn menjadi kenangan pling berharga bg aku selamanya.
7.aku juga pling xsuka member tikam belakang.. (byk nyer yg aku xsuka kn)
8.FAMILY adalah yg pertama & utama dlm idup aku.impian aku adalah utk menggembirakan n membalas jasa org tua aku yg tlh byk berkorban utk kami adeq beradik selama ini..
moga ALLAH memberi aku kesempatan umur yg panjang utk aku membalas pengorbanan mereka.
8. akU SGT RINDU dgn arwah ABG aku...hny AL-Fatihah yg mampu aku iringkan ats pemergian beliau..sgt2 rindu..sob..sobb....(yani, ko kena kuat)
9. aku suka tgk gelagat manusia...kdg2 aku suka guna kn pyscho utk menguji peribadi mereka...rasa seronok tgk gelagat manusia yg mcm2 ragam.


mungkin utk setakat ini dulu..t bilerr ada lagi akn aku tambah yea...
uishh...
knp la jrg sgt dpt update blog kecayunk'an aq nie...
cian kt dyer..(ayt ala-ala gedik,nyampah aku)
mgkin keadaan semasa yg membuatkn aq xde masa nk update..
lex lu yea blog..
hehehe...

rbu mlm 24/11/10 ari tu..
aku dan adeq aku blk kg kt kelantan nek train..
uish..1st time nek train..
trus amek seat business yg ade katil gitu...
merasa la gak kn..
pejam celik..pejam celik xsmpai2 gak..
uish lmbt gilerrr...

dlm kul 10 pg aku smpai kt terminal pasir mas...
pak cik aku da sedia menanti...
lalu kami pun plg k kg nenek aq..
rindu kt nenek..
dpt la spend time dgn beliau barang sehari dua..
bkn xnk stay lelama...
tp keadaan tidak mengizinkan...

walaupun blk kejap..
smpt la g shopping...
bkn shopping pe pn...
mak aku la kirim kopok lekor la,kopok ikan la.
beli la sekilo dua..
then aq bli ape ek..
heheeh..
dpt kasut..
yepppi...
cun kasut dye..
berkenan gilerr aq..
terus sambar je la..
heeheheh

tcket blk kul 8 mlm 26hb/11/10..
pg sbtu nie smpai dlm kul 8pg..
uish..kaki da mcm nk tercabut duk dlm bas 2..
da la sejoookkkkk gilerr..
seb bek bas sediakan blanket..
huhuhu..
nk bli tcket train tp da abis..
terpaksa la nek bus..walaupun takut gilerr dgn berita2 yg masuk paper akikat kecuaian pemandu bas...rmai yg terkorban..
tp tawakal je la...

sesampainyer kt uma..
ibuku suda bz menyiapkan mknn utk cousin aq nikah ptg nie...
uishh..sgt2 bz..
blk2 je trus tlg ptong2 bwg,ape sume...
mmg letih gilerr..
mak aku kena sediakan mknn utk majlis pernikahan ptg ni...
agk bz la seketika...
alhmdullillah segalanya berjalan lancar...
dgn sekali lafaz sahaja.,
akak sedara ku sudah bergelar isteri org...
rmai btl kawan2 aq da kwen skrg nie..
aku ni bilerr la lg...????
hurm...
tggu je la jodoh smpai cpt atau lmbt yea....
tp hope nk kawen cepat..
ahhahaah(gatal).......
tp dgn sapa...
dgn jodoh ALLAH la..
hope dikurniakan dgn jodoh yg soleh & beriman...
uii,...
kdg2 btl xde masa nk update blog ke'cayunk'an aq nie..
ari ni nk bebel skit..
huhuh...
demam mUvie koRea da melanda diri ku..
uhuhh..
bru abis tgk "Boys Over Flower'
Now, nk cntnue Devil Besides u" plk..
hehehe..mmg gilerrrr...
da la icter korea ni berzaman nk abis...
ade 25 ePi, so berMakna 25 Jam la diperlukan utk meNonton muVie nie..
huhuh...sgt Shuka....
Mentang2 da abis fiNal..berjimba sakan beTol..

Sbnrnya rutin ari nie ialah
2.30pm - preSentation Final Project
Mlm- bbQ bersama JPK...

esok(juMaat)..my Mom dtg s.alam...
yeppi...da nk blk jb..
seronok2..
hopefully segalanya berjalan lancar hendaknya....

xsabar sgt nk smpai jb...
nk jumpa family, kawan2..;.
uish..rindu bangat sama mereka sume....

Puas bebel..
hehehe..cnTnue next time plk ok...
Daaaaa~~~~~~~~
heheheh..
pagi2 bgn je perut da berkeRoncong...
first skali, msk air..
then wt susu..
alas perut dulu...

pas mandi sume..
mula kua kn bhn2 utk memasak..
tgk2 tggl sardin n telur je..
dlm pale otak teringin nk mkn sardin msk kari n telur dadar..
so..ape tunggu lagi!!!>.

mula-mula..
kte tanak nasi...
pas nasi msk..
kte cuci periuk....
pastu pukul telur 2 biji..
dlm telur 2 ade bwg,cili n grm secubit..
heheeh....pukul punya pukul..
myk pn pns...then tuangkn telur yg dipukul td..
goreng smpai garing..
disebabkn dapur yg serba kekurangan ni..
kne la wt dgn berhati2..
pas telur da siap digoreng..
kte cuci periuk lg..
(sebab ape kne cuci..phm2 sndiri la yea..)

pas periuk da kering..
sy panaskn myk..
goreng bwg,cili n seumpamayna sehingga naik bau..
pastu masukkn cili boh..
then biar smpai garing dlu..
pastu masukkn air asam jawa...
then campurkan serbuk kari baba's...
tggu smpai mendidih..
bru la masukkan sardin..
hehehee..
letak kn grm dan serbuk perasa...
then tunggu smpai mendidih..

hahaha..
akhirnya..
masak suda...

ini lah hasilnya....fuhhh..mmg berapi perut...






perut da berbunyi je ni mtk diisi..
apa tunggu lg..
nyumm..nyumm..
makan time.,...yok...

hehehhe..itu je resepi utk ari ini..
next time insyallah resepi len plk..
hehehe....
bru pas wt proofreading oral history..
uishh..byk nk kena edit nie...
penin2...
pastu nk g binding hard cover lg...
howcome..byk tol keje..
duit lg..
money..ooo...money..mane la aq bole dpt ko secara free???...



mlm nie meeting..
esk present plk...
pastu shooting,
pastu wt assignment blk...
pastu modul part 5..
pastu shooting lg......

ish,...byknye pastu...
hahaha..2 bru jadual smpai ari ahd nie..
blum masuk next week lg....

i gonna being crazy lol...
help me...
hmm...
ksian kat aku nie kn...
dh dkt 2 minggu asyik tdo lewat je..
kdg2 2 smpai xtdo lgsg..
ni sume angkara assignment & test yg dtg berjela-jela...

bila lah sume ni nk berakhir?????
hmm...ntah la...rasa cm byk sgt nk luahkn..
tp xtertulis....
apa sbnrny berlaku pd aku nie...puas da cri setiap sudut apa lg yg xkena..
mungkin student life kot...2 yg rasa caca marba je...
but overall can be fine..
just let it go....

juz wanna 2 share dis lyrics...very like it...sgt touching meyh..

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along

OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart


someone dedicated dis song 4 me...

tanx too much for him....really like it but....

h0pe sgt 1 ari nnti aku akn berbahagia spt dlm lagu nie

cume masanya belum tiba.....

berSabarlah saYang...







Wua....
xsabarnya nk blk uma...rndu gilerr kt parent aq...kt adeq2 aq...kt akak ku...



huhuhu..lmbtnye mase berlalu....xsabar btl nk pulang bercuti di jb...........

nanti kt jb...nk berjalan sepuas2 nya..
hahahahaa...aku da la kaki berjalan...abis la pasni mak aku membebel..
heheheh..xpe la lame xdgr mak aku membebel..rindu gak dat moment..
apa la aku nie...sengal ubi..huhuhu

Shopping Time...

Hurm...lom smpt nk shopping raya lg...sedeyh meyh...xpe la..tgu blk jb gak..
sume pn jt jb gak..
haahah...yea la..ape ade kt s.alam nie...sume bende nek harga...huh..kopak mak...
tp nama je shopping raya, nnti ntah pape je yg aku beli kn..
uhhuhuhu...xpe la window pn bole..ade aku kisah...

KUih raya...

tauN ni cm Bese spt taun2 yg lps la..
Kuih tunJuk je la..xsempat nk wt kuih rAya...
hehe..ALASAN...sbnrnya xpndai 2...(sengal)
tp ade beberapa jenis kuih je yg aku pndai wt..cume xbrp nk merajinkn diri je...
utk taun nie rasanya yg sempat wt ialah conflakes madu kot...
da mmg tetiap taun aq wt kuih nie aje..yg len sume tunjuk2 ajer....
n yg paling penting...kek coklat aku mesti akn dibuat setiap kali raya..
crazy with dat...huhu...sdp giler kek coklat 2....
ble da pndai buat...asyik nk buat aje...smpai kena bebel dgn mak...
ahahahah..lawak betol....

BAJu raYa..



xtaw la nk pilih colour pe utk taun nie...
rasa2 nya la oren ok x??
striking sgt k???
ade aku kisah...
haahha

antara colour2 pilihan taun nie

1. Orange
2. Purple
3.Turquoise
4.White
5.Yellow..

heheh...tgk la mane yg dpt ea...

OklaH...joM lihat pic2 yg aq edit lg...btl2 crazy la edit pic ni kn..da addict da..
hehehe



Assalamualaikum..
Alhmdlla..ari ni genap la 8 hari kte berpuasa di bulan ramadhan,..
Best sgt dpt g terawih..
ooo..terawih..betapa aq merindu kedatangan mu pada ramadhan ini...Hope sgt dpt buat sebanyak mungkin pd tahun ini..

Weekend nie, 20-22hb Ogos 2010...
Kelab kesenian & kebudayaan, JPK Puncak Perdana iaitu kelab KESIMA akan mengadakan program usahasama bersama SMKA Sharifah Rodziah di Melaka...
so,...aku selaku pengarah program byk bnda aq kena uruskan b4 bertolak k melaka nie..
mula naik geram ble rmai ahli nasyid xdpt join, ade replacement kls, common test, research..
huh..mcm2..
sedangkan awl lg aq da bgtaw 20-22 ade event..
tp nk wt cmne kn..sume 2 tnggungjwb sbg seorang student..
aq xksh la sgt..redha je..
janji program aq ni akn ttp dijlnkn..

KAmi akn mengadakan latihan nasyid bersama student2 kt sna..
Berkongsi ilmu pengetahuan psl nasyid n memberi motivasi kt sek 2...berpuasa n bersahur kt sek..
wah..wah..teringt zaman sekola2 dolu2...
Sabar yea adeq2 ku ...tunggu kedatangan kakak2 mu ini yea..

Aku harap sgt agr satu2 nya program aku n mgkin program terakhir aku utk semester ini berjalan dgn lancar hendaknya..
HArap sgt kerjasama dari semua pihak agr dpt membantu aku...Kerjasama dan jasa kalian akan ku kenang sampai bila2...

Sampai cni dulu la yea..
wanna going 2 class..heeheh.


assalamualaikum..
ari ni masuk lah 1 ramadhan... pada 11/8/10
alhmdullillah masih diberi kesempatan bernafas oleh yang MAHA PENCIPTA utk menunaikn ramadhan kali ini...harap semuanya berjalan lancar...
msti letihkn 1st day puasa...dah la selangor xamek cuti awl ramadhan..
nasib baik kls ari ni start kul 2.30 ptg..
huhuhuh...
leyh la bermalas malasan di katil ku..
ish2...

actually kerja byk kowt..
soalan interview xsiap lg..
director pn msh xtaw nk wt cmne...
hope mlm ni "sifu" bole tlg ajarkn....
mmg btl2 lupa cmne nk guna director..
adoiii..assignment da la kena submit next wekk..
mtk2 sempat siapkn...
YA ALLAH bantulah hambamu ini dlm membuat dan melakukan segala tugasan yang diberi agar dapat ku siapkn tepat pada waktunya.
ish ...geram..geram...facebook nie wt org sume leka akn tugas2 mereka.. sesiapa yang leka or lalai 2 igt2 la yea kerja mmg byk nk kena settlekn...
tulang 4 kerat aq ni xcukup dear...
hope sama2 la kita bantu siapkan...
hhahaha....

crazy editing picture lol..



skrg nie aq mmg giler btol edit2 pic nie..
suka sgt2...
sapa2 ade software best2 utk edit pic sila la jgn malu jgn sgan derma la kt aq nie ea...
bole q kembangkn bakat aq yg xbrp kembang nie..
hahaa...
jom tgk antara pic2 yg aq edit..
hrhehe



rindu..

rindu pada keluarga, adik2, akak ku..teman2 ku yg jauh diperantauan..
cheh..(mcm la duk oversea)
btl la rndu pd kwn2 kt jaybee..
rindu sama geng ledang...
rndu sama geng karok...
rndu sama sapa2 yg knl aq la..
hehe..sng cite..

ok la..
tgh siapkn assignment ine..
t boss mrh..
later on cntnue lg..
miss u so much my blog..
daaa....
Assalamualaikum..post ari ni psl perasaan ku yg bercmpur baur...

starting dr pg td- ade test okeyh..huhuh...6 essay...
neves...goreng je la...ntah btl k x...hope i did it well n get a good result..

then ptg plk kls..sgt ngntok k..
tgk kwn2 ngntok...aku pn rasa sgt bosan...
huhuh...

mlm ade discussion plk...
dgn our manager - mr. ghause...
pelukis pelan - en azril
n staff yg hny menyibuk - en kamal, miss yanie, miss anis..

borak..borak..borak je dlm discussion 2..
haahah..itu lah KAMI..
tp tetibe timbul perasaan yg x menyenangkn...
stupid okey.. "klu ko rasa nk wt2 xnmpk aq..fine..ok..
xpyh ko nk bermuka2 dpn aku..so annoying ok..."
pergh...mmg aku da nmpk lame da...
juz ignore je..
tp mlm ni wt aq rasa bnr2 sakit hati....aku ade perasaan gak...
plz la..msing2 da bsr..xpuas ati ckp la dpn2....
ko jgn pkir bile aku diam..ko leyh pijak2 kpl aku...
(K..PUAS ATI DPT LUAHKAN)

mngkin ko xsalah...
or mngkin hny mainan perasaan aku je..
if aku salah aku mtk maaf..
tp sikap n perangai ko da wt aku mkin menyampah...
bkn skali 2..tp berkali2 aq dpt tgk...
sorry 2 say tat...




ok la..mlm2 ni xmau la touching2...
rindu nye dkt arwah abg ku...Al-fatihah utk beliau..
moga rohnya dicucuri rahmaat hendaknya....

lg sehari je nk mausk bln ramadhan...
huhuh..rindunye dgn puasa...terawih,...
hopefully aku dpt wt terawih sebanyak mungkin utk thn ini...

Tuhan berikan aku kekuatan utk aq meneruskn pengajianku di sini..Engkau permudahkan lah segalanya bagiku agr apa yg dirancang berjalan dgn lancar... AMIN....





assalamualaikum..
wahh...sgt lame xupdate blog nie..
kesian kt dia...
yg pnting aku xpnh lupa kt my blog tercayunk nie..cowie sgt ea blog..xmoo ngajok2...

skrg nie mcm2 aku rasa..
ade happy, best,seronok, letih..sedih..skit ati.. n seumpamanya..





latest event aku kt UiTM Puncak Perdana nie ialah Baru pas Men Games NetbAll utk SAF (Sukan antara Fakulti)...
utk pengetahuan semua sgt byk fakulti yg join ni...sume pn teror2 gilerr...
yg paling xpuas ati ialah knp Fact sukAn Rekreasi bole join kn..sepatutnya DIHARAMKAN fact diorg join SAF nie coz da mmg field diorg kn sukan..sport2 nie sume..ari2 pn blajo psl sport...
so,xde hal la klu diorg boleh sapu bersih sume sukan...
then next year wt lg..diorg sapu gak..
so cmne la nk cr atlit baru dr fact2 lain klu da diorg sapu semua je..ape da...xsistematik lngsung...
(sgt pns nie..leyh smpai mencarut krg..opsss...behave urself yanie)




Ktorg men netball 1st games ari isnin...awl2 da kne lawan dgn sPOT rEC..KALAH ABIS...
mau xnya..aku yg tinggi ni pn kalah..sume pemain diorang sgt tinggi2 (mcm pemain basket kulit itam 2..).. bru je stat da dpt mata..dasat btol diorg nie...xpe la sume ni pglmn...

then ari rabu kami lwn lg..kali nie dgn FPP..fact pengurusan perniagaan...
diorg pn xla teror sgt..tp sgt berlagak..ouichh...sgt grm coz diorg men sound2 ktorg..
leyh wt gadoh weyh...igt FPP bgs sgt la..bole BLAH.....pastu bole pula terserempak dgn classmate lama tyme skool dlu.."YANA IZZATUL"...sgt lame xjmp dia..after form3 ktorg sume trus berpisah..ecece..
lngs xknl...then ble jmpe maunya xriuh sekampung cite itu cite ini...pompuan kot..hahaha
tp yg pling klako nye..1st terserempak dgn dia..aq leyh pkir dye osmet q kt segamat dlu..
mak aii..skali slh org daaa...sgt malu rasanya...
then ble lama2 borak bru dpt detect dye nie dak skool aq..hahahaha..
(yanie..yanie...lemah btol igatan aku kn..)
pastu time mlm 2 jumpe abg ku..
ktorg g mkn2..sgt best....ble berjumpa dgn 3 dara n 2 uda..
sgt kecoh kete 2....hurm...


Ari kamis, 29hb Julai 2010..aq ade presentation..sgt cuak...boss plk asyik bg tekanan je..suka bg keje last minit...smapi xtdo wt keje....tp xpe..
sgt suka dgn pengarahan bos nie..
dia byk strategi bgs2...(syg boss la cmni) oppsss statement haram..hahahaa,...
yg penting presentation berjalan lancar & our proposal accepted...
cian kt KAMAL kne gebang lebih2...nasib bek MISS puas ati..
n tetiba dye bole dpt gelaran "anak menteri besar selayang"
haha..sgt kelako....berbangga la kamu yea....

ari nie jumaat...30hb Julai 2010...
pg2 da bgn nk siapkan assignment coz mlm smlm ngntok sgt so xdpt stay up..
adooii..pale pusing..xde idea nk explain more bout tjuk nie..
help me..help me..
perut sgt lapa di wktu pg2 nie...
nk mkn pe yea??
biskut...biskut...biskut...
hurm...
taw la aku byk stok biskut..tp ari2 mkn sgt bosan la plk..

mggu dpn akk aku konvo..tp smpai skrg aku msh xtaw nk g dgn sapa...bkn aku familiar sgt area bangi nie..shah alam pn xabis explore lg..adoyyai pening pale pkir..abg ku xdpt plk nk htr sabtu 2..sapa2 tlg bantu aku cri alternative cmne nk g konvo 2 bole x?? ?

moga minggu ini berakhir dgn indah indah yea....

p/s: sapa-sapa bole tlg bwk sy g pantai...sy nk sgt bercuti wktu nie..fikiran kusut...
huhuhhuuh..tlg..tlg...
Diriwayatkan bahawa Nabi SAW telah bersabda:

“Ketahuilah bahawa bulan Rajab itu adalah bulan ALLAH, maka barangsipa yang berpuasa satu hari dalam bulan Rajab dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH SWT.

Barangsiapa yang berpuasa dua hari dalam bulan Rajab mendapat kemuliaan di sisi ALLAH SWT.

Barangsiapa berpuasa tiga hari dalam bulan Rajab, maka ALLAH akan menyelamatkannya dari bahaya dunia, seksa akhirat, dari terkena penyakit gila, penyakit putih-putih di kulit badan yang menyebabkan sangat gatal dan diselamatkan dari fitnahnya syaitan dan dajjal.

Barangsiapa berpuasa tujuh hari dalam bulan Rajab, maka ditutupkan tujuh pintu neraka Jahanam.

Barangsiapa berpuasa lapan hari dalam bulan Rajab, maka dibukakan lapan pintu syurga baginya.

Barangsiapa yang berpuasa lima hari dalam bulan Rajab, permintaannya akan dikabulkan oleh ALLAH SWT.

Barangsiapa berpuasa lima belas hari dalam bulan Rajab, maka ALLAH mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatannya dengan kebaikan, dan barangsiapa yang menambah (hari-hari puasa) maka ALLAH akan menambahkan pahalanya.”

Sabda Rasulullah SAW: “Pada malam Mikraj, saya melihat sebuah sungai yang airnya lebih manis dari madu, lebih sejuk dari ais dan lebih harum dari minyak wangi, lalu saya bertanya Jibril as: “Wahai Jibril untuk siapakah sungai ini?”

Berkata Jibril as: “Ya Muhammad sungai ini adalah untuk orang yang membaca selawat untuk engkau dibulan Rajab.”

Dalam sebuah riwayat Tsauban bercerita:

“Ketika kami berjalan bersam-sama Nabi SAW melalui sebuah kubur, lalu Nabi berhenti dan Baginda menangis dengan amat sedih, kemudian baginda berdoa kepada ALLAH SWT. Lalu saya bertanya Rasulullah SAW: “Ya Rasulullah SAW, mengapakan anda menangis?”

Lalu Rasulullah SAW bersabda: “Wahai Tsauban, mereka itu sedang diseksa dalam kubur mereka, dan saya berdoa kepada ALLAH, lalu ALLAH meringankan seksa ke atas mereka.”

Sabda Rasulullah SAW lagi: “Wahai Tsauban, kalaulah sekiranya mereka ini mahu berpuasa satu hari saja dalam bulan Rajab, dan mereka tidak tidur semalam sahaja di bulan Rajab nescaya mereka tidak akan diseksa dalam kubur.”

Tsauban bertanya: “Ya Rasulullah SAW, apakah hanya berpuasa satu hari dan beribadah satu malam dalam bulan Rajab sudah boleh mengelakkan dari seksa kubur?”

Sabda Rasulullah SAW: “Wahai Tsauban, demi ALLAH Zat yang telah mengutus saya sebagai nabi, tiada seorang muslim lelaki dan perempuan yang berpuasa satu hari dan mengerjakan solat malam sekali dalam bulan Rajab dengan niat kerana ALLAH, kecuali ALLAH mencatatkan baginya seperti berpuasa satu tahun dan mengerjakan solat malam satu tahun.”

Sabda Rasulullah SAW: “Sesungguhnya Rajab adalah bulan ALLAH, Sya’ban adalah bulan aku (Rasulullah SAW) dan bulan Ramadhan adalah bulan umatku.”

“Semua manusia akan berada dalam keadaan lapar pada hari kiamat, kecuali para nabi, keluarga nabi dan orang-orang yang berpuasa pada bulan Rajab, Sya’ban dan bulan Ramadhan. Maka sesungguhnya mereka kenyang serta tidak ada rasa lapar dan haus bagi mereka.”

KELEBIHAN BULAN REJAB

Beberapa hadis lagi Rasulullah saw menunjukkan kelebihan bulan rejab:

1. Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab, nescaya Allah memuliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari Qiamat.

2. Bulan Rejab bulan Allah, bulan Sya’ban bulanku, dan bulan Ramadhan bulan umatku.

3. Kemuliaan Rejab dengan malam Isra’ Mi’rajnya, Sya’ban dengan malam nisfunya, dan Ramadhan dengan Lailatul-Qadarnya.

4. Puasa sehari dalam bulan Rejab mendapat syurga yang tertinggi (Firdaus). Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.

5. Puasa 3 hari pada bulan Rejab, dijadikan parit yang panjang yang menghalangnya ke neraka (panjangnya setahun perjalanan).

6. Puasa 7 hari pada bulan Rejab, ditutup daripadanya 7 pintu neraka.

7. Puasa 16 hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga, dan menjadi orang yang pertama menziarahi Allah dalam syurga.

8. Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan ialah seperti kelebihan Al-Quran ke atas semua kalam (perkataan).

9. Puasa sehari dalam bulan Rejab seumpama puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari syurga.

10. Bulan Rejab Syahrullah (bulan Allah), diampunkan dosa orang-orang yang meminta ampun dan bertaubat kepada-Nya. Puasa dalam bulan Rejab, wajib bagi yang berpuasa itu:

a. Diampunkan dosa-dosanya yang lalu.

b. Dipelihara Allah umurnya yang tinggal.

c. Terlepas daripada dahaga di akhirat.

11. Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan pada akhirnya, seperti puasa sebulan pahalanya.

12. Siapa bersedekah dalam bulan Rejab, seperti bersedekah seribu dinar, dituliskan kepadanya pada setiap helai bulu roma jasadnya seribu kebajikan, diangkat seribu darjah, dihapus seribu kejahatan.

Selamat beramal. :)
Surat ini kutujukan untuk diriku sendiri serta sahabat-sahabat tercintaku yang insyaAllah tetap mencintai Allah dan RasulNya di atas segalanya, kerana hanya cinta itu yang dapat mengalahkan segalanya, cinta hakiki yang membuat manusia melihat segalanya dari sudut pandangan yang berbeza, lebih bermakna dan indah.

Surat ini kutujukan untuk hatiku dan hati sahabat-sahabat tercintaku yang kerap kali terisi oleh cinta selain dariNya, yang mudah sekali terlena oleh indahnya dunia, yang terkadang melakukan segalanya bukan keranaNya, lalu di ruang hatinya yang kelam merasa senang jika dilihat dan dipuji orang, entah di mana keikhlasannya.

Maka saat merasakan kekecewaan dan kelelahan kerana perkara yang dilakukan tidak sepenuhnya berlandaskan keikhlasan, padahal Allah tidak pernah menanyakan hasil. Dia akan melihat kesungguhan dalam berproses.

Surat ini kutujukan pula untuk jiwaku serta jiwa sahabat-sahabat tercintaku yang mulai lelah menapaki jalanNya ketika seringkali mengeluh, merasa dibebani bahkan terpaksa untuk menjalankan tugas yang sangat mulia. Padahal tiada kesakitan, kelelahan serta kepayahan yang dirasakan oleh seorang hamba melainkan Allah akan mengampuni dosa-dosanya.

Surat ini kutujukan untuk roh-ku dan roh sahabat-sahabat tercintaku yang mulai terkikis oleh dunia yang menipu, serta membiarkan fitrahnya tertutup oleh maksiat yang dinikmati, lalu di manakah kejujuran diletakkan? Dan kini terabailah sudah nurani yang bersih, saat ibadah hanyalah sebagai rutin belaka, saat jasmani dan fikiran disibukkan oleh dunia, saat wajah menampakkan kebahagiaan yang penuh kepalsuan.

Cuba lihat disana! Hatimu menangis dan meranakah?
Surat ini kutujukan untuk diriku dan diri sahabat-sahabat tercintaku yang sombong, yang terkadang bangga pada dirinya sendiri. Sungguh tiada satupun yang membuat kita lebih di hadapanNya selain ketakwaan.

Padahal kita menyedari bahawa tiap-tiap jiwa akan merasakan mati, namun kita masih bergulat terus dengan kefanaan. Surat ini kutujukan untuk hatiku dan hati sahabat-sahabat tercintaku yang mulai mati, saat tiada getar ketika asma Allah disebut, saat tiada sesal ketika kebaikan berlalu begitu sahaja, saat tiada rasa takut padaNya ketika maksiat dilakukan, dan tiada merasa berdosa ketika menzalimi diri sendiri dan orang lain.

Akhirnya surat ini kutujukan untuk jiwa yang masih memiliki cahaya meskipun sedikit, jangan biarkan cahaya itu padam. Maka terus kumpulkan cahaya itu hingga ia dapat menerangi wajah-wajah di sekeliling, memberikan keindahan Islam yang sesungguhnya hanya dengan kekuatan dariNya

"Ya..Allah yang maha membolak-balikkan hati, tetapkan hati ini pada agamaMU, pada taat kepadaMu dan dakwah di jalanMu "


Wallahualam bisshawab Semoga dapat membangkitkan iman yang sedang mati atau jalan di tempat, berdiam diri tanpa ada sesuatu amalanpun yang dapat dikerjakan. Kembalikan semangat itu sahabat- sahabat tercintaku.. ... Ada Allah dan orang-orang beriman yang selalu menemani di kala hati "lelah".


ini lah salah seorg photographer kami merangkap exco multimedia & publisiti...




Salam kAwan2..
pd 8hb May 2010..
seraMai 10 org tlh join mini reunion ini...
diadakan di Gunung Ledang & tanJung aGas, MUar..
Sangat seronok, happening & enJoy...

Sebanyak 2 kereta yg digunakan utk xtvt ini..
iaitu kereta miss liza & kereta miss yanie..
heheh..
credit pd diorg yea.. kereta liza di naiki oleh ajib,cd, liza,shila & aen.. manakala kereta yanie dinaiki oleh usop, ayep, anati, pqa n yanie...
kereta liza tlh bergrk seawal 6.30pg krn perlu mengambil ajib d tol ayer itam..
kereta yanie pula bertolak jam 7.45 pg.. heheeh..
kereta yanie smpai agk lewat krn mempunyai seorang driver yg amat berhemah dlm pemanduan nye sepan
kesian kt pqa n anati krn sgt keletihan krn mendaki....
byk jgk la stop2..
tp at last smpai gak sumenya di ats 2...




membe2 yg dpt join mini reunio ini ialah Aen, Liza, Shila, Anati, Pqa, Yanie, Ayep, Usop, Ajib dan Cd...

semuanye kpl gilerr2..
Nasib bek je xtermasuk dlm hospital skait jiwa...
hehehe...

yg paling best skali kt tanjung agas la..
kt sna kami g tgk monyet2 liar..
bg2 diorg mknn..
besh sgt2..
tp sume tkt monyet..
naseb bek kami bwa penjaga monyet terlatih iaitu usop & ayep...
diorg je la yg layan monyet2 tu sambil bg mknn..
hehehehe

Pic2 ini menunjukkn keseronokan dan kegembiraan kami walaupun hampir 5taun xberjumpe..
btol x kawan2????


salam...
today is my birthday...
13may 1988..

msuk je jam12 tgh mlm 13hb..
inbox ku sudah dipenuhi dgn msg2 wish dr membe2...
terharu dibuatnye...
msih rmai kwn2 yg meningati ari kelahiran ku...
tanx a lot all my frenz..
xkn kulupa saat2 n ketika detik kwtu bersama kalian semua..

ari nie tmn ibu g paso..
ibu msk rojak tgahari 2...
then ptg kua dgn membe...
g jejalan je kt cs...
tanx kwn krn menemani ku di ari istimewa ini...

sbnrnye ari ni nk hangout dgn kwn2,,
tp sume cm bz je keje kn...
membe sorg nie je yg off day..
so dye je la terpkse tmn kn aq...
hehehehe
tanx babe...
jasamu akn ku kenang...
heheheehe

utk yg wish aq ari ni...
akn ku senaraikn nama2 beliau krn aq sgt menghargai ucapan2 dr kalian semua...

yg pertaMa wish aq ialah Acheng...
dia wish aq stat ari rabu klu xsilap...
advanced skit...
hehehe..
tanx acheng igt lg birthday membe kamu nie yea...

melalui hp:

1.Ariq - 11.54pm 12May 2010
2.Anati - 12.00am 13 May 2010
3.Maspol - 12.03am
wish dr maspul plg aq suka...
sgt menyentuh perasaan ku..
tanx maspul... klu nk taw isi wish dye..bunyi cmni la
" Ya Allah..pnjgknlah umur saudari Elyani, kurniakanlah kesihatan yg baik pdnya, terangi lah hatinya dgn nur pncaran iman..
Ya Allah, dekatkanlah hatinya dgn kebaikkan,jauhkanlah hatinya pd kejahatan..tunaikanlah hajatnya baik hajat dlm agama, dunia dan akhirat..
Ya Allah, kurniakanlah saudari Elyani kesenangan , ketenangan, kebahagiaan dan kecemerlangan hidup di dunia & akhirat.. Selamat Ulang Tahun Saudari Elyani"...
tanx sgt2 maspul...

5. Afiqah - 12.04am
6.noni - 12.16am
7. hasmidar - 12.32am
8.Nazlee - 12.32am
9.anis adnan - 12.40am
10.Ayep - 12.46am
11.Yana - 12.46am
12.Azzah - 06.42am
13.Ghause - 01.14pm
14.Ikmal - 07.53pm
15.Hasef - 08.10pm
16 - Gomeh@faezah - 08.23pm

meLalui facebook

1.Ah Tan - 20.31pm 12May 2010
2.Azliah - 22.27pm 12May 2010
3.Maspol -22.57pm 12May2010
4.P-nut - 23.55pm 12May 2010
5.Anat titi - 23.55pm 12May 2010
6.Caca rm - 23.59pm 12May 2010
7.Mohd Faiz Abas - 12.03am 13May 2010
8. Fent Klate - 12.08am\
9.Ijat melora - 12.09am
10.Ikin Johan - 12.10am
11.Ejayuyu iza - 12.10am
12.Saazreen sabarudin - 12.11am
13. Razif ajib - 12.13am
14.ZUlizman - 12.16am
15.En kaMArul Azwan - 12.16am
16.Heiji hatori - 12.20am
17.Zati adira - 12.26am
18.Kamal - 12.27am
19.Thawelz sallihin - 12.29am
20.Zairul Amira - 12.30am
21.Mieza khir sani - 12.34am
22.Shafiq - 12.35am
23.Nurul izzati, ain faika, shikin mohamad, atiq arshad - 12.40am
24.Saffsu - 12.49am
25.Fadhilla wahidah - 12.51am
26.Nisa & shafiq - 01.57am
27.Atiqah liyana - 02.31am
28.Chieqalif pal - 04.43am
29.Farhanah dewi - 07.50am
30.Jamaliah ibrahim - 07.51am
31,Wana md hasni - 08.14am
32.Wawa ahmad - 08.22am
33.Mohd Najib - 08.44am
34.Nizan - 08.48am
35.Fir razali - 08.49am
36.Aen- 09.09am
37.Usop - 10.01am
38.Embi - 10.11am
39.Aen d purple - 10.33am
40.Azrina zamberi - 10.38am
41.Atiqah maryam - 10.42am
42.Chubb - 11.19am
43. Sha lala - 11.26am
44.Yana alee - 11.28am
45.Fiza superi - 11.42am
46.Baqiyah - 12.17pm
47.aliea blqis,miya mirza, oden daa, cdeq malbar, khairi ismail, mek yah, zira, anie, fida, emieadila, azlee ashar, rashid osman, sayha,mg, jan,shahrul nazmi,farahin,nazmiah, wani halim,shiela da bom, ahmad basti, n khairunizam rosli, n last one muhzulrusdi...

tanx kawan2 yg wish...
hanya Allah yg mampu membalas segala perbuatan baik kalian...

Disaat umur meningkat ini..ajal pun mgkin semakin dekat..
maka dekat2 kn lah diri ke pintu taubat...
berfikir la secara matang dlm membuat segala bentuk keputusan..
moga segala keputusan yg diambil membuatkn hidupku bahagia kelak...
InsyaLLah...
Amin...

Tiada apa yg kupinta saat ini hanyalah doa..
Moga Allah memberikanku kesihatan yg sempurna utk aq meneruskan kehidupan dlm membalas dna berbakti kepada kedua orang tua ku...
dan agar aq dpt megecapi sekelumit rasa bahagia di dunia ini.
Beikanlah aku rezeki yg halal,iman yg benar, hati yg bersih, ilmu yg bermanfaat, kesihatan yg baik , kecerdikan yg tinggi serta kejayaan yg cemerlang di dunia mahupun di akhirat.. AMin...

salam..
bkn stat pg td..
urmm
xtaw knp terasa sedey je ari nie...
pg td elok je..

sbnrnye..
xtvt ari nie ialah g tgk wayang dgn pqa n lee...
kua kul 3ptg td..
then jumpe wawa kt cs...
tgk wayang sama2 la dgn dia...
citer iron man2
hehehe
dh lame bru nk tgk cte 2 kn
cian2...
pastu abis wayang kul 6lebih..
g jejalan jap kt cs cuci mata...
bru blik...
b4 blik g makan jap kt Uda...
jln jam plk 2...
mama ku dh tepon bising2 tny mana la ank dara sorang nie xreti2 nk blik..
hehehe
maaf mama...

kul 9 blik..mama ku dh ngajuk dgn ku...
blik2 trus wt kek..
igt nk bwk g sagil sok...
hurm...dgn mood pnt...
xjd la kek nye..
ntah pe silap pn xtaw..
pastu adeq plk wt hal dgn laptop aq..
tension nyer.,..
charger bru je bli...
dh rosak..
ishhh....grrrr...grammmmm sgt...
nk mrh pn vnde dh jadi...
senyap je la...
huhkhuhkuk...
dh la nk bli bru duit xde...

KENAPA LA JD BEGINI...

kdg2 sume nie ade hikmah nye...
aq sllu berfikir begitu...
kdg2 prnh terfikir...
nk bergembira dgn kawan2..
family kecik ati...
nk bergembira dgn family..
kawan2 plk kecik ati...
huhuhuh
aPE la Aq nk wt lagi....
sgt tensuiion......


ADA PENYELESAIAN X?
mlm ni aq g discussion group kt blik discussion lec.
dgn azza,ijat, nad,n mus,...
kami study cataloging..
paper 5hb nie...
hehehe..sgt bising kot kt dlm blik 2..
sore ktorg je yg kdengaran...
ksian plk kt gee n nik...
sory yea korg..
kami mmg begitu kalau study,,,
hrp xde yg terasa yea...
kalau ade..kami mtk maaf...



dlm kul 11 dh blik dh coz pagar biase tutup kul 11...
xkn la nk pnjt pgr plk kn..
blik nie wt la xcercise skit...
nk online fb pn service asyik unavailable jew..
tension gilerr...
so..xde keje..
aq request la lagu kt radio desa.fm.net..
heheeh..
yg ade kt blog aq nie..
so..slang beberapa ketika..
kedengaran la lagu permintaan aq..
express kn radio desa.fm nie..
besh2x..
heheeh..
aq mtk lagu i gotta feel it by black eyed peas..
besh gilerr lagu 2..
suka sgt2...
enjoy...
aq juz bg ucapan kt dak2 osmet aq yg tgh study nie la..
glamour la kjp name2 diorang kua kt onair gitu...
heeheheh...

mata dh stim la plk...
asal bkk buku msti stim mata nie..
pe r nk jd..
tp semangat2...
perjuangan & usaha perlu diteruskan..
Yeaahha...itu dia...


yuhuu..
i come back..
lame lol xupdate blog nie...

skrg..musim final exammm...
now da sem 4 da kt puncak perdana,s.alam
inSyallah taun dpn abis..

last paper rabu 5hb mei nie...
then balik jb..
yuhuuu..
sonoknyer...

nk g berjimba ramba dgn membe2..
wt cm reunion la..
kt sagil..gunung ledang..
jom kwn2 sape2 mau join..
dipersilakan...


Isu KAwen Muda

hurmmm...
tgh syok2 godeh2 fb nie..
tetibe terjumpe membe2 lame..
mak aii...
rmai nyer da kawen...
yg ade 2 dh ade baby pun...
syoknyer...
tgk diorg bwk baby, men dgn baby......
besh kn..
hurm...
bila la tibenye time aq plk kn???
msti lmbt ag la tuh..
study pn xabih lg...
calon pn xader lg..
hurm..cmne 2???
Tuhan..carikan ku joDoh...
Mama..Aq mau kaween...
mak aii...
desperate sgt tuh..
huhuhhuhu




LuaHAn raSa..

hmm...
ape nk citer ea..
sbnrnye byk sgt nk citer..
tp xtaw nk stat dr mane...
hidup ni mcm perjuangan kn..
mcm2 kte kena tempuh n lalui..
kdg2 2 smpai rase give up pn ade...

sem nie aq rasa sgt ssh n byk sgt dugaan yg perlu aq tempuh n lalui..
dgn assignment n projek yg ssh..
perlu di cmpletekn n dihtr tpt pd wktunyer...
hnmm..ape yg pling ssh sem nie
n pling mencabar bg aq adalah
subjek VB a.k.a visual basic..
huhuhu..
byk gilerr air mata mengalir utk subjek nie..
terlalu susah..
tp kami bernasib baik..
krn ade insan2 mulia yg byk membantu..
terutamanya..
MR.Ghause..n da group..
Miss Shafi n da group..
Miss Aziani..
Miss Farah..
n etc..
dgn adenye korg yg byk membantu kami..
dpt gak kami mengcompletekn assignment nie..
so..skrg tawakal je la dgn result yg akn keluar nnti..
kami dh cube sehabis baik..
inSyallah, ALLAH mendengar doa2 org teraniaya...



P/s: rindunye kt my abang...
sob..sobbb...rndu sgt2....wuaa..wuaaa......

renung-renungkan .....
Assalamualaikum...
Lamenye xhupdate blog nie kn..
windunyer...
Kesian kt blog nie kn..msti tertunggu2 post baru....

Bukannyer lupe kt Blog kesayangan Hamba nie..
Tp lately very2 busy...
dgn kelas, jpk lg..
hurm...
Papepun..dh tanggungjawab kn..
Kena la teruskan...

Byk sgt dugaan yg datang Sem Baru nie...
Mcm2..
dgn group class yg lum tntu lg ahlinyer...
dgn keje2 len2 ag..
bkn nk merungut atau mengeluh..
tp tOlong la memahami keadaan ini...

Kadang2 bru abis 1 keje,
dtg lg 1 keje..
itu mmg xdinafikan lg la..
but i'm happy wif tat..,.
i accept dis situation
n myb it's my tyme to do dis job...

bak kata pepatah..
"Bersusah2 dahulu.
Bersenang2 kemudian.."]

FenoMena FB

dgn fb ramai kwn2 kite leh jmpkn..
dr yg sek tadika hingga lah skrg..
MMg best men fb nie..
Mcm2 ada..
tp ..
kena igt..
ade baik..ada buruk juga...
So..kita yg dh beso panjang nie...
kena la pandai2 menilainye ye..
Buat utk kebaikan ...
bukan utk memudarat or merosakkan org lain....,


Cuti miDterm vs Raya Cina

xsabar nye nk balik uma..
rindu sgt kt my mom.. n all da adik beradik...
my dad also..
lama sgt xjmp dorg..
dh leyh homesick dh...
nk balik..nk balik..nk balik..
moga xde halangan la tyme 2...

Ok la...xde pe nk ckp ag nih..
ati pn xde ape nk luahkan lg..
tggu post yg seterusnya ye...
daaaa...out babe...






Ya Allahu Ya Aziz,
Aku hambamu yang lemah,
Hati ini memerlukan kekuatan,
Untuk menghadapi sisa-sisa hidup,
Yang sukar dibatasi,
Kerna kemodenan arus duniawi,
Yang semakin hapus kearah ukhrawi.

Ya Allahu Ya Malik,
Pohon ku di dunia ini,
Kuatkan semangat hambamu yang beriman,
Dalam mengatur langkah di dunia ini,
Agar mereka menjadi contoh,
Teladan kepada setiap insan,
Yang menghampiri kelalaian terhadapMu.

Ya Allahu Ya Qahhar,
Kuatkan hati setiap muslim didunia ini,
Teguhkanlah iman mereka,
Agar mereka terus menerus memujiMu,
Izinkan mereka mendapat hidayahMu,
Sebenar-benar hidayah.
Penuhilah hati para muslim,
Dengan limpahan hidayah mu yang agung,
Agar mereka dapat memujiMu Ya Allah.

Ya Allahu Ya Hafiz,
Peliharalah hati kami ini,
Agar tidak dilimpahi dengan maksiat,
Peliharalah hati kami dari segala noda dunia,
Limpahilah hati kami dengan iman,
Peliharalah kami dari kesesatan dunia,
Yang dipenuhi segala mara bahaya.

Ya Allahu Ya Mujib,
Kabulkanlah permintaan hambaMu ini,
Agar kami semua dilimpahi nur iman Mu,
Pimpinlah kami kejalan yang diredhaiMu.

Isikan hati kami dengan kebaikan agamaMu,
Lembutkan lidah kami untuk memujiMu,
Indahkanlah mata kami melihat ciptaanMu,
Maniskan mulut kami ketika menikmati rezekiMu,
Gagahkanlah kaki kami ketika berjalan untuk keredhaanMu,
Merdukanlah telinga kami ketika mendengar ayat-ayatMu,
Sinarilah kehidupan kami dengan nur iman Mu,
Bersihkan hati kami untuk menggapai redhaMu.

Berilah kekuatan untuk hambaMu ini,

Untuk meneruskan perjuangan ini,
Demi kemuliaan agamaMu Ya Allah.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...