Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

Our Little Caliph

Lilypie Fourth Birthday tickers



PENANTIAN adalah satu ujian,
tetapkanlah aku selalu dalam HARAPAN,
karena keimanan tidak hanya diucapkan,
adalah KETABAHAN menghadapi cubaan,
SABARKANLAH aku menanti pasangan hati,
tulus kan kusambut sepenuh jiwa ini,
di dalam masa diri menjemput berkahMu,
tibalah izinMu atas harapan ini,
Rabbi TEGUHKANLAH ku di penantian ini,
Berikanlah CAHAYA terangmu selalu,
Rabbi hanya padamu ya doaku ini,
Duhai tempat MENGADU segala rasa diri..

>>>rindu pada kamu ♥♥♥... Ya Allah, padaMu ku serahkan segalanya.. permudahkan segala urusan kami menuju ke jalanMu.. wallahua'lam.




•.¸¸Kelak kehadiranmu dalam hidupku menggantikan TANGGUNGJAWAB ayahandaku dalam memimpinku. Engkau umpama PAKAIAN bagiku dan aku pakaian untukmu. Pimpinlah aku agar mampu menjadi pembantumu di dunia. Dan pendampingmu di akhirat kelak..•.¸¸




"Dan kahwinlah orang bujang (Lelaki atau perempuan) dari kalangan kamu, dan orang yang salih dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah swt akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpa kurnia-Nya, kerana Allah swt Maha Luas (rahmat-Nya dan limpah kurnia-Nya), lagi Maha Mengetahui" (Surah An-Nur 24:32)




Bila HATI berbicara, tabirkan HIJAB sebagai PERANTARA..bila CINTA sudah berbunga, hanya NIKAH menjadi BICARA


Terima Kasih En.Wan Tarmizi di atas perkongsian ini..
Menitis air mata membacanya...

Sesungguhnya kita hidup di Bumi Malaysia ini adalah orang-orang yang amat bersyukur kerana dikurniakan Negara yang bebas dari segala jenis penjajahan,kemiskinan, pertempuran, mahupun peperangan.

Maka dengan itu,ambil lah masa seminit untuk membaca mesej ini dan bersyukurlah walau sekejap atas segala nikmat yang dikurniakan olehNya.....

Bersyukur dengan apa yg kt miliki…..

How About Them….!!??

Still complain of discomforts despite working in an office with all modern comforts!!??
How about her…!!!???

Do you still complain of hunger..!!!???
How about her…!!!???
Tired of sleeping in your cozy bed!!!???
How about her…!!!???
Tired of walking on your feet!!!???
How about him…!!!???
Still don’t appreciate the love and care you get from parents & friends!!!???

How about her…!!!???

Comforts make you sleep while studying!!!???

How about them…!!!???
A luxurious bath…& still complain
about life!!!???


How about them…!!!???

Do you still worry that your hands will get hurt washing your own dishes!!!???
How about her little hands!!!???

Louis Vitton not enough!!!??? More brands..!!!????


How about him...!!!???
Tired of pleasuring yourself from playing games!!!???
How about him…!!!???
And nothing else to do!!!???
How about them…!!???
Always remember this:
When you complain about your life, there are people out there struggling to be “you”. Also, while you complain about the little wrongs of your food, there are people out there starving for a scrap of food.

Therefore, find happiness in who you are, appreciate what you have and try to bring happiness to at least one person who is struggling in life and give them a helping hand at your potential.




Akhirnya..buku yang di tunggu-tunggu sampai jua...Xsabar sangat nak baca...
Peminat setia Kak Fatimah Syarha..
Sedang berusaha untuk mengumpul setiap hasil tulisan beliau.,...
Setakat ni baru ada satu je buku penulisan beliau iaitu Pemilik Hatiku setelah Allah SWT & Rasulullah SAW.
Buku ni pun dah dekat 4-5 kali ulang baca...sangat best....
Kalau ada sapa2 baik hati tu..boleh la hadiahkan buku2 selain yang saya ada ni yea..
heheeheh
Suka sangat baca buku-buku motivasi sebegini...Ianya seperti novel tapi bukan novel..pengisiannya sangat bermakna...
Kalau sapa-sapa berminat nak beli online..
Bole terus ke blog beliau iaitu SebarkanBahagia



Ini my calendar cum my diary cum my territory...
Almaklum lah..saya kan selalu aje kelaziman...Maka..atas sebab itu...saya berusaha menghasilkan ini...Sangat berguna buat saya...
Segala xtvt harian saya tercatat di sini..
Mudah untuk mengatur hari-hari mendatang....


Just wanna to share.....





Alhamdulillah..
Masih diberi kesempatan untuk menulis di blog kesayangan nie lagi...

Hari ini nak cerita apa yea...
Actually nak ucapkan tahniah pada kawan-kawan yang baru melangsungkan pertunangan baru-baru ini,...Wah...ramainya kawan2 sebaya yang dah bertunang....
Tahniah yea...Satu langkah ke tahap yang lebih besar...
Zaman pertunangan amat mencabar...al-maklumlah..masing-masing tengah berdarah manis kan....Masa ini juga diambil untuk mengenal hati budi pasangan dengan lebih rapat lagi..ianya juga salah satu cara untuk memberi tempoh masa dan waktu bagi setiap pasangan mengumpul wang perbelanjaan perkahwinan.

Nur Syuhada Zaini & Pasangan
Baru je bertunang...Congratez fren...Kawan time dip & degree yg sama...


Farhanah Saim & Pasangan
Kawan time sekolah rendah....Hehe...Tahniah buat kamoo juga..



Ni pengantin lama..hehe..
Azliah Mohamad & Pasangan...
Sedang pregnant 1st baby....
Hope semuanya selamat yea..
Kawan saya dip & deg yang sama...group Arab sama2..miss tat moment..


Nur Safinaz & Pasangan
Baru sahaja mendirikan rumahtangga.
Sayangnya xdapat hadir majlis resepsi mereka atas sebab2 yang tak dapat dielakkan
Tapi xpe..doaku sentiasa mengiringi kalian...


Azizah Tahir & Pasangan
Bakal mendirikan rumahtangga hujung bulan ni...
Alhamdulillah....
Moga segalanya berjalan lancar...
Amin...

Dan berita paling gembira saya dapat tahu hari ini..ialah sahabat muslimah saya akan mendirikan rumahtangga tidak lama lagi...Mungkin sebelum puasa..Alhamdulillah...walaupun terlalu cepat dan agak terkejut...Moga Allah permudahkan segalanya..

Bakal Zauj nya adalah seorang pelajar di Makkah..(agaknye mengikut penerangan beliau di laman facebook)
Walaupun baru habis konvo...tapi telah dapat lamaran...
Alhamdulillah sekali lagi buat kamu sahabat.
Walaupun agak mendadak..tapi demi menjaga batas-batas pergaulan...
Mereka bersetuju untuk mengikat tali perkahwinan dalam tempoh masa terdekat.

Sangat gembira melihat teman-teman gembira....

Mengambil petikan ayat-ayat "Emma Rusli"

JODOH adalah rahsia Allah,
kita MERANCANG dan ALLAH pun turut sama merancang, cuma kadang-kadang kita TAKUT dengan RENCANA Allah.

Sebab Apa??

Sebab kita TIDAK PERNAH tahu apa yang bakal berada di hadapan kita nanti, dan apa PENGAKHIRAN yang Allah inginkan untuk kita, untuk hidup kita,..
Tiba-tiba hati berbisik, sebenarnya perancangan Allah mengatasi perancangan kita sendiri,.. buat apa terlalu memikirkan sangat..Kita LALUILAH kehidupan seperti biasa...permulaan itu bermula dari kita, dan pengakhiran itu akan Allah TENTUKAN kelak. BERDOALAH semoga PENGAKHIRAN itu adalah sama seperti yang dirancangkan dan yang TERBAIK dalam hidup kita.

"BELUM dikatakan dia JODOH kita selagi AKAD tidak TERTUNAI,.. kadang PERTEMUAN itu ada namun JODOH itu tetap menjadi RAHSIANYA lagi.....

Tarbiyahkan diri,
Dalam ujian dari-Mu tiap hari,
Dalam tangisan mengadu dalam sujud malam,
Dalam rindu bersalut dosa yang tak kunjung kelam.

Bagaimana ya Allah,
Mampuku kata, mampuku kira,
Jalan tajam bersalut noda,
Yang telah aku susuri,
Tapi masih belum mampu aku berhenti.

Bagaimana ya Allah,
Untuk aku tegar,
Untuk aku berdiri tanpa sekumit gusar,
Pada cabaran dunia,
Pada khayalan singgahan sementara.

Aku tak mampu lagi ya Allah,
Bantu aku, pimpin aku,
Kerana meskipun aku sering menangis,
Tapi belum mampu ku tangkis,
Segala nafsu yang berlegar bengis.



Kalau tak ada jodoh antara kita..janganlah bersedih...Mungkin Allah lebih mengetahui segalanya...Percayalah..rahsia Allah sangat INDAH.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...