Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

Our Little Caliph

Lilypie Third Birthday tickers
cara jawab tepon..time2 busy giler...hehehehe....

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah (ye ke?...) dan kebanyakannye sama..

terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul.jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le korang boring sangat kalu jadi operator)



1.soalan: haloo.may i speak to ain please?
jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2.soalan: haloo, siapa disana?
jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3.soalan: haloo,boleh saya bercakap ngan bapak awak?
jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4.soalan: haloo,boleh sambungkan ke nombor 323?
jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5.soalan: haloo,mak ade rumah?
jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6.soalan: haloo ain,buat ape tu?
jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7.soalan: boleh saya bercakap ngan ain ?
jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... .time kacih.

8.soalan: haloo.tolong panggilkan ain. saya nak bercakap dengannye.
jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9.soalan: halloo... ...
jawapan: haloo.pusat sakit mental disini.anda ingin mendaftar?

10.soalan: haloo.saya nak tumpang bertanya...
jawapan: maap.ini bukan kaunter pertanyaan.

11.soalan: haloo.betul ke ini nombor 3234412?
jawapan: sila dail sekali lagi.kalu saya masih menjawab betul le tu.

12.soalan: assalammualaikum...
jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib)

hehehehe....

Malam Pertama, Kedua dan Ketiga......
Dalam keheningan malam penuh syahdu,
Ramli masuk ke kamar kerana mengantuk.
Dilihat isterinya sudah berselimut dari hujung rambut ke hujung kaki.
Malu agaknya. Maklumlah malam pertama..." bisik hati Ramli.
Dimatikanya lampu dan ia pun berbaring di katil.
Dicelah2 saura kodok menyeru pasangannya,
terdengar suara isteri berbisik, penuh romantis,
"Buah papaya dah masak ranum, bila tupai nak datang merasa ?"
"Dah, apa citer ni ?" tanya Ramli dlm hati.
Separuh malam dia terbaring berfikir.
"Oh, agaknya isteri ku teringat kampung halaman.. sian.. sampai mengigau?
Takpelah, biarlah dia tidur" bisik hatinya penuh understanding.
Mlm ke 2 adegan yg sama cuma dialognya agak berbeza.
Bisik isteri "Sawah bendang dah siap dibajak, bila pak tani nak turun menyemai?" "
kesiannya bini aku.. masih ngigau lagi..
aku mesti cari penawar !" Ramli bertekad.



Esok harinya, Ramli bercerita pada ayah yg kebetulan datang untuk bertanya khabar `pengantin baru'
"Lah.." keluh ayah Ramli, "aku antar belajar sampai Universiti, benda cam ni pun kau tak paham?"
Ayahnya pun mula bercerita perihal adam & hawa, laila & majnun, romeo & juliet... (yg relevan untuk pegantin baru je!)
Sepatah cakap orang putih "about the birds & the bees". "oh. cam tu." sengih ramli, "baru saya paham. T
aulah apa nak buat malam ni!"
Malam yg sangat ditunggu2 ramli pun tiba...
adegan sama dikamar tidur.
cuma kali ini isterinya membisu seribu bahasa.
"lah.. nape pulak senyap. takkan dia give up" tertanya2 si Ramli.
Setelah sekian lama tanpa suara dari isteri,
Ramli pun berkata, "Dah lapar betul rasanya perut, boleh tupai datang merasa?"
Malam dingin semakin sunyi.. tak jawab pun...
"Kain pelikat dak disinsing rapi, boleh pak tani turun menyemai ?"
pun..masih takde jawaban... Ramli mencuba lagi.
"Juruterbang dah siap sedia... boleh pesawat turun mendarat ?"
Sayu sekali jawaban si isteri dari bawah selimut,
"Maaf tuan... Landasannya baru saje banjir...!"

hehe..saje je wt ntry lawak nie..
korg yg bace ni jgn pkir bkn2 plk ea..
aku xtanggung t pape jd..
hehehe...

aku tensionnnnnn22....tension gilerrrr



cmne la aku x tension...
susah btl aku nk apply ptptn nih...
bikin gua angin je...
nape la ssh sgt nk masuk web ni..
bile nk login je jam la, hang la...
sape xgeram sih...

korg tolong la aku....
dh la due date mkin dkt....

cmne nk wt nih....

Assalamualaikum..
post kali ni aku nk cite pasal seorang sahabat yang amat baik sekali..
Kenangan Arwah I'nal masih segar dlm ingatan ku..
Arwah merupakan seorang sahabat yg sgt baik,
aku kenali dia sejak aku dr semester 1 lagi..dh 3tahun aku kenal arwah..
sepanjang perkenalan kami..dia merupakan seorang pelajar yg baik, tidak sombong, dan byk membantu sahabat2 ketika memerlukan..
sungguh tidak sangka Arwah pergi meninggalkan kita dlm waktu secepat ini...
kenangan bersama Arwah tidak akn sekali2 luput di ingatan ini..



Untuk shida,
byk2 kn sabar yea...
Allah lebih menyayangi Arwah dr kita semua..
redhakan lah pemergiannya..
Moga Arwah tenang hendaknya di sana...

AL-FATIHAH untuk Arwah I'nal bin Jantan...
Moga Rohnya sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman..
AMIN....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...