Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

Our Little Caliph

Lilypie Fourth Birthday tickers
Adekah ini kisah benar??atau gurauan semata-mata.,...
Malaysia telah dikejutkan..

Pernah dgr kartun Pingu???
ala..yg penguin 2..jln kedek2...
heheheh
Kartun pingu telah dijumpai di Petronas..
Jom saksikan...



hehe..jgn mara r....sekadar gurauan semata-mata..

tidak ade kena mengena dgn yg hidup atau pun yg telah meninggal dunia..


SERANG..SERANG...SERANG!!!!!!!

HA..ape yg kena serang 2???


hari ini telah dikejutkan dgn 1 berita...
Seorang Pelajar Uitm Campus Johor telah dijangkiti demam denggi
So, Campus Blok Intan telah disembur dgn semburan utk membunuh nyamuk2 tersebut..
semburan dilakukan pd jam 6.30 ptg...
semua siswa dikehendaki turun n semburan dilakukan besar-besaran...
hah..2 la..bile dh kena bru nk bertindak...
lumrah alam...

So,sesiapa yg rase prihatin, marilah sama-sama membersihkan rumah, pejabat, sek, balai awam, dan sebagainye dari segala bntuk kotoran agar dpt menghindarkan dr dijangkiti DENGGI...
Jauhilah DENGGI..
pesanan dari KEMETERIAN KESIHATAN MALAYSIA..
hmm...nape aq mula tension..

entah la..
semakin hari kerja semakin byk...
bile la agknye nk abiskan
rasenye keje xkn pernah abis kot..
pasti ade je yg dtg menyinggah,
xlame,kejap pn msti ade
xkira la keje yg dr sekecil zarah hingga sebesar gajah..
uish..
taw x aku pling tension dgn keje ape??
ETR300...
hurmm...tarikh due makin dekat..
financial xreti wt lg...
ntah balance ntah tak...
adooiii....
dugaan..dugaan..

aku bkn nk merungut, atau merintih...
taw xelok..
sekadar meluahkan ape yg terbuku di hati..
rindunya nk balik umah..
jmpe parent...
rindu sgt3....


aku masih ingat ade pepatah mengatakan
"jangan direnung letihnya usaha,
tetapi renunglah manisnya sebuah kejayaan"
kata-kata ini lah yg menjadi penguat kepadaku selama ini...





SEMAKIN MENUJU KE ARAH AKHIRNYA SEMPURNA

hmm,.xpe la..


yg penting kt cni..aku punyai kawan2 yg menghiburkan ...mereka sgt baik...yanie sayang kamu semua..walaupun kita dh nk smpai ke pnghujung..hope jgn la lupa kt aku..keep in touch yea...suka duka bersama kalian tidak akn aku lupakan...AKHIRNYA SEMPURNA






malam dinner IMS (Information Management Society)
bertemakan "retro & traditional"


aku memilih tema traditional
chehh.gadis melayu terakhir la katakan..
dgn bersarungkan kain batik dn bju kebaya pendek..
aku meneruskan perjalanan k DST..
hmm..smpai kt sna..
dftr..
dpt doorgift "bunga ros perfume"
jadik r kn..
rmai student dh memenuhi ruang dewan 2...
hmm..sbnrnye kn xde la sronok sgt dinner sem ni..
tah la,cm bosan je..
tp layann je la..dh last sem kn...

jom..layann gmbo2 yg sempat di capture mlm 2..
hehehe




yati n yanie



ha'..cube teka sape nie??kuang3x...jgn mrh yea..



traditional vs retro

wif my lecturer..::(mr nor ezan)..


::.. keluarga pengantin..::

uish...cm xcaya je aq ni jd pengapit pengantin...hehehe...

last weekend ari 2 aq g blik kota tinggi, ank mak itam aq kawen...so,g la rewang,tlg menolong..chehh...dh mlm sb2 tu tetibe kak ida merangkap pengntin pompuan,


die suh lak aq jd pengapit..dh la xpndai,...tp nk x nk kena la tlg gak..sedara la kn...
pg ahd 2...aq men taram je...pakai bju yg aq bwk 2...dh la xsama tema..

org mntk ijau pucuk pisang..tp aq pakai biru turquoise,..lantak la..ade gak ijau2 nye..heheheeh.


tp yg pelik nye..aq igt aq sorg je bju len ari 2..skali tetibe tgari 2 pngantin lelaki dye smpai..aq pny la terkejut bju pengapit pengantin lelaki dye sma kaler dgn baju aq..mak oii...


xde angin xde ribut..cmne dye taw aq pkai bju wrna 2 ntah...knl pn tdk si pgpit llaki 2.


abis 1 ari 2 aq kena gossip dgn cousin2 aq...bengang la gak kn...


jom VIEW gmbo2 spnjg majlis tersebut..


wif my cousin...


bilik pengantin pompuan


membatalkan air smbhyg

hah' sama xbju kitorg?? ala2 kn...




Kalau anda pikir anda masih islam
bacalah...kalau
tidak......Allah saja yang tahu...
Message: Tolonglah ambil masa 2 minit untuk membaca ini....
kalau lebih dua minit
tu bukan membaca la tu...tapi mengeja... ;-)



Dengan Nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih...

Bayangkan benda ini berlaku pada anda..... Suatu hari pada masa
Sembahyang jumaat yang di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah...
tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi seluruh tubuhnyer dgn
pakaian hitam.. tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesin gun.... lalu salah seorang lelaki tu bertempik "
"Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu" Selepas mendengar amaran lelaki
itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan
diri.... daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang
20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing-masing termasuk
Pak Imam tu... Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata: "Ok Pak Imam, saya dah halau
SEMUA yang hipokrit, sekarang bolehlah Pak Imam mulakan sembahyang Jumaat"....
Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan
meninggalkan jemaah....
Macammana.. Adakah anda rasa lawak
dgn cerita di atas. selain terhibur anda fikirlahlah...

" Lawak ker... , dari 1,000 org yg mengaku dia Islam hanya 20 yg
betul-betul beriman... “

" Lawakker... berapa banyak manusia yang mudah lupakan ALLAH bila
menghadapi bahaya... kedua lelaki hanya membawa mesin-gun.. dia tak
kata pun nak bunuh.. tapi generasi skrang.. amat lemah.. baru kena ugut
terus lari lintang pukang.. lupa yg dia tak sembahyang jumaat lagi...."

"Lawak, ker.... ada juga yang agamanya cuma seminggu sahaja..
tu pun bila time sembahyang jumaat.. tunjuk muka kat org kampung.. Ada
tu lagi dashyat setahun 2 kali aje... Bile time sembahyang raya..."

"Lawakker... ramai orang percaya kepada gosip dan apa yang di tulis
oleh surat khabar daripada apa yang tercatit dalam al Quran"

"Lawak ker.... , berapa ramai yg percaya dunia hanya sementara, akhirat
adalah tempat yang kekal, tapi berlumba-lumba mengejar dunia"

"Lawak ker.., kita boleh bersembang dgn boyfriend atau girlfriend berjam-jam tapi nak berdoa kepada ALLAh alahai.. tak cukup masa..

Dan lebih lawak lagi, bila kita boleh post banyak thread atau email
yang berunsur lawak jenaka dan lucah kesemua tempat tapi merasa berat
nak berkongsi dan nak hantar artikel2
yang berunsur agama

Lawak ker???/ Kenapa gelak/ tu kan realiti.. Tapi yg paling lawak sekali.. Berapa orang yang lepas baca benda ni akan sampaikan kat orang lain...

Menurut apa yg diceritakan oleh Tok Dahaman, suatu hari katanya bersama isterinya berjalan hendak kenduri kahwin dihujung kampung..... Malangnya, ketika itu hujan turun dengan lebatnya. maka terpaksalah mereka menunggu hujan berhenti..

Apabila hujan reda, ketika itu jam menunjukkan pukul 1.00 tghhari. tiba di suatu simpang jalan, mereka terdengar suara tangisan kanak-kanak. Setelah dilihat sekeliling, didapati 3 orang kanak-kanak tanpa pakaian menangis di tepi sebatang pokok besar yang telah tumbang.

Kata Tok Dahaman,dia sungguh hairan, siapa pula yg meninggalkan anak dalam keadaan begitu, tetapi dia mula syak bahawa budak-budak tiu bukanlah manusia biasa kerana didapatinya mereka berkepala botak, berperut buncit, mata besar dan telinganya pula capang dan tajam. Sementara jari-jari tangannya amat panjang begitu juga jari kaki.

Walaubagaimanapun, Tok Dahaman bertanya juga apa sebab mereka menangis di tepi jalan. Menurut salah satu drpd budak2 itu, rumah mereka telah runtuh disebabkan oleh hujan yg amat lebat sebentar tadi. Tok Dahaman bertanya dimana rumah...? Mereka pun menunjukkan kepada pokok besar yang tumbang itu.

Sudah sah lah yg budak-budak itu adalah anak jin atau syaitan, jelas Tok Dahaman.Menurut Tok Dahaman, anak-anak syaitan itu telah meminta dia untuk memberitahu kepada ibu bapa mereka yang berada di rumah kenduri tentang perihal rumah mereka yg telah runtuh itu. Akan tetapi, Tok Dahaman menjelaskan kepada budak-budak itu bahawa dia tidak mungkin dapat mencari ibu bapa mereka kerana syaitan tidak dapat dilihat oleh manusia dengan pandangan mata kasar.

Lantas, anak syaitan itu memberi sedikit minyak untuk disapu dikening. Menurut anak syaitan itu lagi, minyak itu membolehkan pandangan terhadap benda-benda hijab dibuka. Ayah syaitan tersebut dapat dikenalpasti kerana dia menggantung tengkorak kecil di leher manakala ibu mereka memakai tulang ayam bersilang di rambutnya.

Anak syaitan tersebut berpesan meminta ibu bapa mereka pulang dengan segera kerana rumah mereka runtuh dan mereka di dalam kesejukan. Cerita Tok Dahaman lagi, ketika sampai di rumah kenduri, dia dan isterinya pun memakai minyak tersebut. Tok Dahaman kemudian menyuruh isterinya mencari syaitan betina di atas rumah sedang dia sendiri mencari syaitan jantan ditempat org lelaki.

Sebaik sahaja minyak tersebut di sapu di kening, mereka lihat begitu banyak syaitan bercampur gaul dgn org ramai. Ada sebahagiannya sibuk ditempat memasak, mengganggu di kawah gulai dgn memasukkan berbagai jenis najis ke dalam segala masakan (kerana org yg memasak tidak membaca Bismillah... ), syaitan-syaitan tersebut ada yg meludah, membuang air kecil dan besar ke dalam piring dan mangkuk... Ada juga yg muntah ke dalam makanan,ada yang bergayut di bahu, duduk di kepala dan riba manusia.

Tok Dahaman dan isterinya yang memandang suasana itu menjadi tidak tergamak untuk makan. Org ramai pada hari itu menjadi hairan melihat kelakuan Tok Dahaman pada hari itu.Menurut Tok Dahaman dia amat sukar untuk berjalan kerana terpaksa mengelak daripada berlanggar dengan syaitan kerana syaitan lebih sibuk mengalahkan manusia di rumah kenduri.

Setelah sibuk mencari, akhirnya jumpa lah dia dgn bapa syaitan tersebut. Ketika itu, syaitan tersebut sedang makan dgn gelojohnya. Tok Dahaman pun bertempik kepada syaitan tersebut serta memberitahu kepada syaitan tersebut bahawa rumahnya telah runtuh. Syaitan tersebut sangat terperanjat danbertanya bagaimana Tok Dahaman boleh melihat syaitan. Apabila mendengar penjelasan Tok Dahaman, syaitan tersebut pun berlari pulang sambil memijak kepala orang ramai.

Bagi pihak perempuan pula,keadaan lebih kecoh. Menurut isteri Tok Dahaman, ramai sungguh syaitan betina yang sama-sama makan kenduri dengan org perempuan bahkan di bahagian perempuan. Keadaan lebih teruk lagi kerana syaitan betina ada yg membawa anak mereka. Kerenah anak-anak syaitan ini memang tidak dapat dikawal oleh ibu bapa mereka. Mereka melompat dari satu talam ke satu talam sambil mencapai makanan dari pinggan atau tangan orang. Ada yg membuang air kecil sambil bergayut di jendela rumah.

Akhirnya ibu syaitan tersebut ditemui oleh isteri Tok Dahaman di bilik pengantin sedang bersolek bersama-sama pengantin perempuan Isteri Tok Dahaman mengenalinya berdasarkan tulang ayam yang bersilang dirambut yang kotor dan berbau busuk itu. Rupa syaitan betina tersebut sgt menggerunkan. Keadaan mejadi kecoh kerana orang ramai melihat isteri Tok Dahaman bercakap dengan cermin tempat bersolek.

Untuk sehari itu, letihlah mulut mereka menjelaskan kepada orang ramai tentang sebab keanehan sikap mereka pada hari itu, terpulanglah orang mahu percaya atau tidak. Begitulah hal nya, keadaan syaitan yang sungguh menjijikkan jika kita tidak menyebut nama Allah ketika hendak makan. Sebelum makan, sebut lah nama Allah...atau sekurang-kurangnya bacalah BISMILLAH..

Wallahualam

MORAL OF THE STORY;
APABILA KITA MELAKUKAN SESUATU...
MULAKAN DENGAN UCAPAN BISMILLAH...

Semoga hari ini lebih baik dari semalam...


Mudahnya menjadi muslim, namun... kita sendiri yang menyukarkannya. Jika kita berfikir sejenak, mudahnya menjadi muslim...namun...



Anda perlukan cuma lima minit untuk solat subuh sedangkan anda boleh meluangkan masa sejam bersiap ke pejabat atau ke tempat belajar...

Anda hanya perlu 2 saat untuk memberi salam kepada ibu bapa,guru² & rakan² sedangkan anda memerlukan 3 minit untuk memakai kasut...

Anda hanya perlu 5 minit untuk memakai tudung atau jilbab sedangkan anda boleh meluangkan masa sehingga 20 minit untuk mendandan rambut...

Anda hanya perlukan 15 minit untuk menunaikan solat Zohor sedangkan makan tengahari 1 jam 15 minit...

Anda hanya perlukan 15 minit untuk solat Asar berjamaah tetapi anda luangkan masa bergayut di telefon selama 2 jam...

Anda hanya perlu 15 minit untuk membaca Al-quran, tidak selama menonton tv,& cd...

Solat maghrib 7 minit tetapi cerita cina 1 jam...

Hanya 2 saat untuk mengucapkan salam dan kasih kepada ibu bapa, atau rakan-rakan sedangkan kadangkala perbalahan dengan mereka boleh melarat hingga 20 minit...

Anda hanya perlukan 5 minit untuk menatap sepotong hadis RasuluLlah SAW walhal anda sanggup menatap majalah atau surat khabar selama 60 minit...

Anda hanya perlu 20 minit untuk solat Isyak sedangkan anda perlukan 40 minit untuk bersiap tidur atau sanggup menonton wayang lewat malam...

Sedangkan anda hanya perlukan 2 saat untuk kalimah syukur....

Renunglahhh.....

CARA POTONG KUKU

RASULULLAH S.A.W BERSABDA YANG ERTINYA:
Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;


Hari Sabtu: Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya n
penyakit.

Hari Ahad : Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan.

Hari Isnin : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat

Hari Selasa : Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit

Hari Rabu : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya
kepapaan
Hari Khamis : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari
penyakit.

Hari Jumaat : Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh
ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

Jadi, kerat kuku bukan sebarang kerat tapi ada kaedahnya.
cuti Weekend??cuti WeekENd???
ape aq buat erk???


hah...mlm pas abis test ari jumaat ptg 2..
aq nk format laptop sbnrnye..
lptop dh thp lembab gile babeng...
seb bek en. ilani kite nk tlg formatkn...
dye sungguh bek ati..ye la merangkap classmate,kena r sling tlg-menolong..
cheewahh...
ptg aq anto format..mlm dlm kul 8.30 dye dh siapkan..
cm taw2 je aq nk cpt coz nk wt assgmnt..
tanx a lot r my fwenz...

pastu mlm 2 trus g bilik yatie wt asgmnt..
smpai kul 3 pg bru tdo..
uii..amat ngntok..

ari sbtu..pg2 dh bgn..
balik k blik aku n mandi...
pastu g mkn tgari dgn sha n eida..
pastu lpk dgn someone special*....
ptg sbtu ujan komain lebat btl..
mlm 2 g blik yatie ag wt assgmnt..
kul 3pg gak msuk tdo...

pg2 dh bgn,dlm kul 7 nk blik bilik..
coz yatie n lala nk kena g opkim...
aq lak xdpt join coz ade xtvt ari 2...
dlm kul 12 dh siap2 nk g jmputan kawen umah napi..
cousemate aq...
tgu pnye tgu..xsampai2 gak napi nye..angin gak la..
jnji kul 12, tp xsmpai..
2 la jnji melayu..huhuh
kul 1 lbh bru dye smpai..
agk tension r..
aku, ija n intan muka msg2 dh kelat je..
tension coz lmbt sgt..
smpai je kt umh dye..
pergh.meriah btl...
rmai dak kls E1 dtg..
syafiq n topex pn ade..
n someone special pn ade skali..hehehe
diorg dr mlm smlm dh dtg..tlg rewang..
jd mamat pencuci pinggan pg kenduri 2..hehehe
meriah la..lawa akak napi yg kawen 2..

ari isnin..
aq dgn fiza g umah mak angkt aq kt labis...
lame xjenguk dye...
lgpn bpk angkt aq bru meninggal..
so,g ziarah la..
tkt t len kali xde masa nk pg...dh bz je kn..
pg 2 mmg xde mus ktorg nk ke larkin..
sib bek Pak jAMIL,pak guard uitm nk tlg anto ktorg k bustand...
mak angkt ni aq dpt time ikut OPKIM taun lps..
anjuran uitm..so,ble free ktorg dtg sna..
walaupn xtvt OPKIM 2 dh abis..
tp kami still keep in touch dgn diorg...
dlm kul 5.30ptg ktorg smpai uitm..
Ujan lbt btl..
seb bek abg angkt aq nk tlg anto blik u nie..
hehehee.....

hah..lihatlah
penuh btl kn jadual..
igtkn xblik umh..
dpt wt asgmnt kt cni
skali ade aje xtvt nk dibuatnye..
heheeh..
xpe2x..yg pnting aq akn siapkan assignment2 tu sume...
sampai cni dulu la yerk....
t ade news story...ana cite ag...
daaaaaa.....

Assalamualaikum..
weekend nie aq xblik umah...
ntah yea..myb byk assignment nk kena sttle down kn...


Alhmdulillhah..akhirnye 2 test dh lps...
lps ni tnggl lg 2 test iaitu test pn.D n pn.Rash

hidup selalu nye rumitkn..
kdg2 gmbira...kdg2 sedih..
xde org akn bergembira sepanjang masa..
n tak de plk org yg akn bersedih spnjg masa..

walau hati xtenang...
walau hati ingin skali memberontak...
walau jiwa sntiasa resah..
tp sapa yg akn mendengar..
hati kecil ingin sekali menjerit
bilang pada semua
ape yg berlaku
tapi apa kn daya
diri tidak mampu
berbuat demikian
perasaan mereka,
aib mereka
perlu dijaga berhati2
agr tidak ade yg terasa
penting bagi ku menjaga maruah mereka,
biar aq mkn hati,
biar aq ssh dahulu
biar org buat kita
jgn sesekali kt buat org,
Andai itu takdirnya...
Aku redha dgn kehendakMu.....
Ya Rabbi..
Aku amat merinduimu..
Bantu lah aq menyelesaikan kerungsingan hati ini...





kenapa kau tak penah paham perasaan aku??
kenapa kau tak penah cuba untuk paham perasaan aku??
kenapa kau taknak paham perasaan aku??
kenapa kau tak ambil tahu langsung tentang perasaan aku??

kenapa??kenapa??kenapa??

kenapa aku perlu jaga perasaan kau??
kenapa aku kene makan hati dengan kau??
kenapa aku perlu ikut jer kata kau walaupun dalam keadaan terpaksa??
kenapa kau langsung xmenghargai pendapat aku??
kenapa kau banyak sgt rahsia dgn aku??
kenapa aku perlu dipermainkan kau??
kenapa aku diabaikan oleh kau??
kenapa kau xblh nk share mslh dgn aku??
kenapa semua org perlu ikut kata kau??
kenapa perlu ada rasa iri hati??

kenapa kau xpernah nk ambil brt psl aku??
kenapa kau xpernah tny masalah aku??
kenapa kau xpernah perasaan kewujudan aku??
kenapa kau sering lupakan aku??
kenapa kau xingat detik indah bersama??
susah senang bersama??

kenapa kau xpernah nak berikan perhatian pd aku???
kenapa aku buat semua salah di mata kau??
kenapa aku je salah dan kau je betul??

ADILKAH SEMUA NI UNTUK KAU DAN AKU??..ATAU NI HANYA BERPIHAK PADA KAU DAN AKU TETAP MACAM NI?? MENURUT JER APE YANG KAU NAK..DAN MAKAN HATI JER DENGAN SIKAP KAU SELAMA NI?? AKU SENDIRI PUN TAKNAK BENDA NI JADI PADA KAU DAN AKU

p/s: terima kasih ye yati (nurhayati-yat218.blogspot.com) untuk keratan n3 nie....t kite share lg yea...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...