Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

1st Caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, August 18, 2009

::..Diri Ku sebuah Emosi..::

Salam,
tinggal lagi 3 hari shj kite akn menyambut bulan ramadhan...
Bulan yg amat Mulai bg semua umat Islam..
Keberkatan bulan ramadhan tidak sama dgn bulan2 islam yg lain..
Bulan ramadhan amat istimewa bg ku..



Tapi mungkin Ramadhan dan Syawal yg akn dtg tidak terasa nikmat dan keseronokannya bg ku...
Kehilangan Seorang abang yg amat aku sayangi masih hangat terasa...
begitu pantas masa berlalu,
sudah hampir 8 bulan arwah meninggalkan kami semua...
Walaupun kdg2 gelak ketawanya masih terngiang-ngiang di cuping telingaku..
tingkahlaku, gelagat nya membuatkan kami tak kering gusi....
tapi aku harus redha dgn pemergianNya...
Ini semua ketentuan Ilahi,
kehendak takdir telah menentukanNya...
Mungkin Allah S.W.T lebih menyayanginya dari kami semua..
Moga Roh-Nya tenang disisi Mu Ya Allah...
Engkau tempatkn lah Ia dikalangan Orang-orang yg Soleh lagi Beriman...
AMin...Ya Rabbi Al Amin.....

KAMPUS...

Kehidupan baru di kampus memang berlainan...
Suasana yg baru, persekitaran baru, kwn2 baru...
terasa seperti baru di lahirkan...
perlu menapak dari bawah...
perlu mendaki perlahan2...
semuanya memerlukan kekuatan & ketabahan yg amat tinggi...
adakah aku kuat untuk menempuh semua ini???
Aku xsombong..
mungkin sesetengah melihatku sombong...
mungkin mereka belum mengenali ku....
namun pada azalinya aku seorang penyegan, mungkin pemalu...
rasa rendah diri aku amat tebal...aku naif...
Ya Allah...
Engkau bantu la hambaMu yg lemah lagi hina ini...
menempuh segala rintangan dan cabaran yg mendatang..
Hanya kepadaMU aku memohon Pertolongan...
Tiada yg lain selain Engkau yang Maha PEngasih lagi MEngasihani..

Aku perlu kuat..
walaupun dlm hati pedih, sakit bagai dihiris, terasa hati...
aku xnk menunjukkan semua 2 dari luaran..
biarlah hanya aku yg mengalaminya...
Mereka xperlu tahu walau betapa pedih, sakit nya aku...
Aku mahu melihat mereka gembira dgn kehidupan mereka...
jgn terbeban dgn masalah aku...
Bila mereka gembira,
aku pasti gembira,
walau pada dasarnya hati meronta2 kesakitan...

Dh masuk hampir 2 bulan aku di sini...
kehidupan semakin baik...
aku perlu kuat dan tabah...
Kawan-kawan yg ada menyenangkan ku...
InsyaAllah aku boleh membawa diri...
Moga aku xtersasar dilambung arus,
Moga aku tidak terkeluar dari landasan,
Moga aku sentiasa di jalan yg lurus lg benar...

Zikir dan Al-Quran begitu menenangkan jiwa ku..
sejuk sgt...
entah berapa lama lg aku dpt merasai hidup di dunia ini...
Hidup Mati kita xtaw..
Tuhan yg merancang segala-galanya...
Moga aku dpt melalui onak dan liku hidup ini dgn tenang, tabah dan sempurna...

Kawan-kawan doakan aku selamat yea...
Menempuh dunia yg semakin penuh dgn liku2, rencah dan ranjau sosial kehidupan...
Moga aku xterpengaruh dgn semua itu...
Hanya doa dr kalian dapt membakar semangatku meneruskan semua ini..

Terima Kasih atas segalanya.....










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...