Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

1st Caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, March 8, 2013

In Shaa Allah, Pasti ada HikmahNya,

Suara hati tiada siapa mendengar,
walau merintih, walau sedih,
walau disakiti, walau pedih,
hanya Tuhan sahaja yang Mengetahui..

Mampukah aku bertahan lagi,
Hati sudah tak kuat,
Letih dengan semua ini,
Ke mana hilangnya semangat yang dulunya kental
Hari demi hari ianya semakin luntur dek ditelan zaman,

Ya Allah,
kembalikan lah aku yang dahulu,
yang kuat mengatasi segala dugaan dan ujianMu Ya Allah,
Yang mampu tersenyum di saat ada masalah,
Yang sentiasa percaya dengan janji Mu Ya Allah..

Detik demi detik, saat demi saat,
Masa pantas berlalu,
Tanpa sempat menoleh,
begitu jauh meninggalkan kita...

Aku cuba untuk faham,
Aku cuba untuk belajar bersabar,
Tapi aku takut...
Kesabaran ku sering teruji,
Adakah aku mampu lagi bertahan...

Tidak pernah sesekali aku salahkan kamu,
Mungkin tanpa kita sedar, 
Hari semakin berlalu pergi tinggalkan kita,
kita perlu bertindak pantas,
Tak boleh terlalu bergantung harap,
Kerana tiada siapa yang sudi membantu
setiap masa bila kita memerlukan

Belajar lah berdikari,
Tegas dalam membuat keputusan ,.
Kelak kamu akan tetap sendiri 
Menjalani hidup di alam lain...

Tiada apa yang harus aku katakan lagi
Hanya mampu berpesan pada hati,
Bersabar lah duhai sang hati,
Kelak kamu pasti meraih bahagia,
In Shaa Allah,
Allah telah berjanji...
Percayalah..
Minta padaNya, Mohon padaNya,
Jangan pernah sesekali lupakan DIA...

Rabbi Yassir Wa la Tu'Assir...
Ya Allah, Engkau permudahkanlah segalanya...
Moga kami sentiasa dibawah lindunganmu...
Mendapat rahmat dan inayah dariMu ...
Ya Allah...
Amin....









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...