Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

1st Caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, December 3, 2012

TiAda Noktah....




tik tok...tik tok..tik tok....ku lihat jam di dinding...seakan laju bergeraknya....rasanya baru je masuk keje tadi...sekarang dah pukul 11.05...sekejap lagi dah lunch pulak...

Betul la kata orang, bila kita betul-betul busy, masa yang bergerak pun kita tak sedar...tapi busy ke aku? berfikir benda yang xsepatutnya di fikir. Masa yang berlalu begitu pantas pergi tanpa menoleh lagi...Meninggalkan aku terpinga-pinga seorang diri. Ya Allah yanie..wake up dear, report banyak lagi xsiap nie...Tolong la buat...apa lagi yang ko duk berangan tu..."detik hati kecil ini"

Yea...bila fikir soal kerja, soal keluarga, soal masa depan..semua ini benar-benar mengusutkan kepala otak ku..Bermacam-macam perkara yang perlu diambil kira yang berpusing-pusing di benak ni. Adakah aku benar-benar bersedia? tersepit diri ini diantara keluarga dan kehendak diri. Bagaimanakah lagi harus aku lakukan untuk menyenangkan hati semua orang? 

Katakan pada diri, yakinkan niat di hati, percaya janji Allah,.DIA sentiasa ada disisi disaat aku susah dan senang. Mintalah padaNYA, jangan pernah sesekali lupakan DIA.           
Muhasabah la, Istikharah lah dengan sepenuh hati, berzikrlah..basahkan bibirmu sayang...
Mohon keredhaanNYA. Agar diberi secebis perasaan untuk mencintai dan dicintai..
Bimbang dan risau jika perasaan itu ditarik balik.


Terus melayan kata dan hati berbicara sendiri.........................(aku memang suka cakap dalam hati)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...