Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

1st Caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, November 7, 2012

Alkisahku Di SnOgurt..

Aiseyhh....Actually kejadian nie berlaku time waktu lunch td...
Big Bos aku turun dr Key Ell, so biasanya kalau dia turun opis aku nie..mesti akan belanja makan punya....So, dijadikan cerita, oleh kerana aku sorang je perempuan melayu kt opis aku nie...yang lain sume Cina termasuk lah bos aku tu..So, diorang makan kat kedai cina berdekatan opis aku... dia belanja pekerja cina je la...aku macam bese la..lone ranger..(mood: tacing ea...huhu) . Ala, dah biasa dah...heeheh

Kat sebelah opis aku tu ade cafe..Tok Mama Cafe..ownernya melayu la...tapi dah selalu sangat da aku makan kat situ..naik bosan da..balik-balik lauknya sama ajer....Xpaham betul aku..cuba la varietykan sikit lauk2 tu..baru la orang ramai datang....Ini tidak,...balik-balik sama je...bos aku pun bosan..tu yang dia xnk makan situ...

Nasib baik..kat depan opis aku tu ade Giant Mall...So, kalau aku tak pegi sebelah..aku g la Giant...kat dalam tu ade food court..and Sedap Corner...semalam baru melantak Nasi Beriani kat Sedap Corner..ari ni saving sikit..kita makan kat food court yea perut...Jangan nak ngengada asyik nak makan makanan mahal je...hehehe...

Lepas makan...aku g surau..solat..(nie bukan aku saja nak menunjuk ea)...aku nak cerita..time dalam surau tu...dapat call dr Ms.Teo...one of the admin kat tempat aku tu...
Dialognye begini:

Kring..kring..kring..(ringtone lagu We Are Young..lagu xnak kalahkan..hahaha)

Ms.Teo: Yanie..u kat mane?

I: Kt giant, knp?( jwb mcm nak cari gaduhkan..ea...xde la..nada lembut ok.)

Ms.Teo: U taw Snogurt kan..

I: Taw

Ms.Teo: Nanti u datang sini ea, Bos nak belanja Snogurt.

I: iye ke..(gelak-gelak sikit)(dalam ati..OMG...Snogurt...pestime ok..maunya xteruja..)

Selesai solat sume...terus la menapak g Snogurt...Snogurt nie dekat je dgn opis aku..Jalan kaki 2,3minit da sampai..hehehe..Untungla...
Ape lagi..sampai2 je depan Snogurt tu terus masuk...Tengok diorang sume dah melantak dulu..Ciss...aku lambat..hehehe...

Bos: mari-mari yani..pergi ambil..nanti i bayar...

Wah..dalam hati berbunga-bunga....abes la bos..aku nak bankrap kan bos aku..heheh...

CUbe korang bayangkan orang yang pestime masuk Snogurt dengan muka berlagak pandai..eceh..bayangkan je la...tapi jangan dasyat-dasyat..aku baik taww...hehehe

Aku terus ambil mangkuk...then pergi ke 1st flavour, main tekan je benda alah untuk keluarkan yogurt tu..dalam hati..YA Allah,janganlah malukan aku..heheh.dah la ramai kan budak opis dalam tu..karang buatnya aku push2 yogurt tu tak keluar..naya jew...

Fuhh..nasib baik...aku sebenarnya xnampak pun flavour ape yang ade...rupa-rupanya yang aku tekan tu yang original..RM0.49 = 10g ok...

dengan selamber nye aku g tanya budak cashier tu...awak..ade 1 flavour je ea..hahaha./.sekali dia kata banyak la choicenye..aku je xperasan...kebengangan sikit di situ yea..padan muka aku..

pastu time meletakkan segala-benda alah kat atas yogurt tu..macam topping la kan...
Korang bayangkan..(bayangkan sekali lagi yea) dah la aku xpernah masuk Snogurt..apatah lagi Tutti Frutti...(kunonya kan..sadis....tunggu orang je belanja..jahat kan..heheeh)

p/s: awak..nanti balik jb belanja saya Tutti Frutti ok..Seafood jugak...heheheh....jangan wat2 lupa....merajok lagi karang..baru taw..hehehe

Time letak topping tu..aku cari la choc chip ke, non ado la pulak..nampak pulak buah favourite aku...tak lain tak bukan..strawbery...ape lagi..aku amik 2 ketuii..pastu nak letak ape lg ea..Bos aku time tu boleh pulak dye tunggu kat cashier nak bayarkan.kan ...dah xselesa aku nak letak banyak2...sebab all the topping tu semua sebelah cashier je...pastu dia tengok je aku nak letak ape kan...aiseyyhh..stress taw..hahahah..tetibe kan...

aku nampak pulak pop pop (aku kenal pop pop nie dari Blog Si Sepet tu la..) nasib la aku dah banyak bace pasal pop pop nie kan...sekalinya bos aku tanya pulak..

Bos: yanie..u letak ape dalam tu??

I: i letak pop pop la..

Bos: ape tu..plastik ea..

I: aiyakk bos...dia macam bila kite makan ade letup2 dalam mulut
pastu aku takut salah ke ape ke kan..aku double confirmkan dengan budak cahsier tu

I: akak, ni pop pop kan..

Akak Cahsier: angguk..hehehe

Fuh...Selamat..Nasib baik betul..tapi ape kejadahnya Bos aku tu cakap benda alah pop pop ni plastik ea....pastu aku terfikir la.macma maggie jugak kot..dia salut dengan straw..kan korang..kalau tak silap...sebab tu kalau makan maggie ambil masa lama untuk hadam dalam perut...maggie kan ade rasa kenyal2 time makan..sebebnarnya maggie tu telah di salutkan dengan strawwwww yang dicairkan...if i'm not mistaken la...cheh speaking pulakkk kan....pasal pop pop tu..mungkin luarnya disalut dengan plastik kot..tu yang nampak licin berkilat je....

Dah lepas..tambah sume topping..timbang....taraaaa!!!!!!
Harga : RM15.20

Hambekk ko..Bos aku punya pun baru RM8 lebih...hehehehe
nasib ko la bos...sapa suruh baik hati belanja kan...

Selesai ambik, bayar sume...pergi la duduk satu meja dengan diorang kan..

Borak..borak..bla..bla...bla....

Bos: yanie..u biasa ea datang sini..

I: ea..xde la bos...

Bos: yea..u mesti biasa nie..i tengok...u familiar je...laju je amik2 tadi tu...

I: senyum je..(dalam hati berbunga kencang..ea..ade ke bunga kencang..lantak la...hehee..orang pestime masuk snogurt ..kena la berlagak sikit..sikit je..nnti lebih2 kantoi plk) heheheh

Bos: Snogurt ni bagus taw..boleh kenyang....macam itu yakult..vitagen( slang cina mesti ade) heheeh

I: yea la bos...bole kenyang punya..haha..layan je la...


Tapi Big BOs aku memang baik....kadang-kadang dua minggu sekali turun..kadang-kadang seminggu sekali turun..Mesti belanja kitorang punya....

Ade sekali tu..belanja kat MCD...pasal aku sorang melayu kan..pastu kat area2 opis aku nie xbanyak kedai melayu...tu yang kadang2 jadi problem dia nak belanja aku...Kalau tak, balik2 kat sebelah opis tu je la..TOk Mama Cafe....
Baik kan bos aku...


Tapi korang belum tengok kalau dia naik angin..so far belum pernah lagi la..tapi marah2 manja gitu ade la..ecehhh....hehehe



Ambik gambo tissue (motiff??)./
Pic xbanyak amik sebab ade bos aku kan...segan la nak tayang camera hp murah nie...makan je la...sempat snap kertas tisu and tempat cashier je..hehehe...


SEkian...
-
-

-
-
-
-
--

-
Tamattt....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...