Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

1st Caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, August 9, 2012

Salah sangat ke keje aku sekarang ni???


Salam pembuka bicara....

ok..status entry kali ni...naik kusut pikir sebenarnya...Manusia memang xpernah habis mengata, mengumpat...membebel.....

Puas dah pujuk hati ini..sabar la yani..Insyallah rezeki kamu akan datang jua suatu hari nanti..

Dah naik jemu dengan mulut-mulut orang sekeliling...yang berkata,mengata, dan seumpamanya..Antaranya

"Ko tak nak cari keje lain ke, sampai bila nak duduk sini je"

"Bile ko grad ea, dah setahun keje kt sini,xde dapat mane2 offer yang better ke?

"Akak ko tu dah banyak kali bertukar tempat, murah je rezeki dia, ko xnak try ke"

"U xnak try job tempat lain ke...."

Itu antara soalan2 yang sering ditanyakan kepadaku...

Jawapannya: meyh sini aku habaq hang...

Bukan aku xberusaha..malah puas aku mencuba...semua jawatan kosong aku apply...xkira dalam apa jua bidang sekali pun... Aku xpernah putus berharap agar Allah membuka luas pintu rezeki ku....Aku percaya Allah sentiasa membantu hamba-hambanya yang memerlukan...

Pernah dapat offer kt UTM, jadi research asst(kontrak)..tapi tyme tu aku bru je start keje kt Proton ni...ada la dalam 1minggu..xkan la nak trus resign kan..lagipun gaji yang ditawarkan lebih kurang sama dengan kat Proton ni...So, aq fikir lagi baik stay je kt Proton ni daripada keje research asst berstatus kontrak tu...

Baru je aku start keje kt Proton ni..dpt lagi 1 offer kt Bank Muamalat. Field Marketing...kt Kulai..Jauh tu dari umah aku kt Skudai nie..bila dihitung-ditolak-dibahagi, aku terpaksa tolak tawaran tu...Minta pendapat ibu ku pun dye kata cari dulu pengalaman kt Proton ni..

Now, almost 1 year aku kat sini...aku selesa kat sini..keje pun ok...cumanya...bila cakap2 orang sekeliling yang aku sendiri memang xpernah amik kesah..tapi makan dalam tu..aduiii..sabar2...

Advantages keje aku sekarang ni:

- Dekat sangat dengan rumah..15 minit dah sampai...
-keje mudah
-gaji walaupun xikut standard ijazah aku..tapi bagi aq ok la kalau aku masih single..cukup sangat...kalau dah kawen karang..mmg xckup la...
-keje office hour...

Disadvantages:

Keje kt Proton Dealer ni..benefitnya kurang sikit...
- gaji pun payah nak naik...
-aku sorang je perempuan melayu kat opis ni..
huhuuh..giler bosan...
tu yang nak kena move tempat lain..

Harap sangat ade rezeki aku yang lebih baik di luar sana..Dunia kerjaya memang betul2 mencabar..walau berusaha kuat mana pun..tapi kebanyakan kerja yang diiklankan hanyalah sekadar iklan...(apa yang boleh aku lihat dunia sekarang ni..banyak yang guna kabel...)

sedih giler taw.....Kesian kat graduan graduan yang mengharapkan kerja tu....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...