Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

Our Little Caliph

Lilypie Fourth Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Third Birthday tickers


Kabare semua...hehehe..
Ok lah..baru lepas balik dr ikut rombongan meminang member 1 sekola nie...
Wah...dye yg lelaki pun dah bertunang...aku yg perempuan nie..adoyyaaiii malunyer...umur da 24 taun meyh...

Jodoh..ku seru nama mu..dtg la pada ku..
hehehe..bole gitu???

Apapun..congratez yea pada Khairullah dan pasanganya Azie..Moga tabah melalui hari2 sepanjang tempoh pertunangan nie...Banyak dugaan dan rintangan nya..Al-maklum la..kata org tua2 sedang berdarah manis kan...


otw g uma bakal tunang Khairullah..heheh..Wif my BFF...Wawa..

Bila usia dah menjangkau ke angka 24 tahun nie..terasa sangat tua kan bagi seorang wanita...
walau sering dikecewakan dalam cinta, dan kadang2 impian yg dibina bersama pasangan dahulu tidak kesampaian..

Pernah sampai satu ketika aku rasa sangat serik sekali...rasa macam dah tertutup je pintu hati ini...dengan buah mulut orang sekeliling yg berkata2...KAdang2 sakit sangat hati ini..

"sudah ade kekasih ke belum?"

"kenapa masih takde pakwe/makwe?"

"Masih takde yang berkenan ke?"

"Memang jenis suka bersendirian ea?"

"Ke terlalu memilih atau jual mahal?"

Itulah antara kata-kata yg keluar dari mulut orang2 sekeliling...
Sejujurnya mereka xsalah, aku pun xsalah....mungkin ini jalan yang diaturkan ALLah buatku....
menanti dan terus menanti,.
Aku redha...

Aku diserang bertubi-tubi dengan pelbagai aneka soalan yang mencengkam jiwa..Tidak boleh berhelah, tidak boleh mencari alasan. Pandang kiri, pandang kanan, semuanya sama sahaja..

Banyak sudah teman2 bergandingan, berjalan seiringan, makan sekali, study bersama2, keluar bersama, dan berbual mesra..


Luluh juga pertahanan hati, suasana di sekeliling aku memaksa aku untuk hidup seperti mereka..


"Apakah bila cinta tidak menghampiri, ia tidak akan datang selamanya??

"Apakah kalau kita tidak merasakan sekarang, kita akan menjadi makhluk paling aneh didunia???

SAMA SEKALI TIDAK.

aku akan berusaha sedaya upaya ku untuk meraih cinta ALlah yang dijanjikan untuk ku..Aku ingin sekali mengikuti Sunnah Rasulullah iaitu mendirikan masjid...

Insyallah...kalau ada rezeki dan jodoh untuk ku..

"Saya ingin merasakan indahnya menemui cinta kerana Allah. Saya dapat rasakan hebatnya ketenangan jiwa yang lebih bermakna. Saya ingin terus memburu cintaNya. Hanya apabila tersemai semangat mencari cinta Allah dalam jiwa, barulah saya kenal nikmat cinta sebenarnya. Sesungguhnya, cinta Allah itu tidak boleh dikongsi dengan sesiapa. "

Yea..betul..aku suka sangat ayat-ayat di atas..seakan benar2 kena dengan diri ku..dan article ini benar2 hampir sama dengan jalan hidupku sekarang.....
bila baca,rasa nak mengalir air mata...seakan diri penulis ini hidup di dalam diri ku di alam nyata.....

Article yang ditulis oleh Sis Munirah ( http://munirahmustaffa.blogspot.com/).
yang bertajuk

"Cinta yang TIdak Mengecewakan.."

JOM KITA BACA SAMA2...

Saya yakin bahawa tarbiah inilah yang mampu menyemarakkan lagi cinta saya padaNya. Siang malam saya berdoa agar Allah menganugerahkan rasa cinta dan rindu kepadaNya dalam jiwa saya yang kosong ini. Saya ingin jatuh cinta pada Allah.

dan untuk kesekian kalinya...Inilah PENANGAN mengikuti rombongan meminang...Akibatnye aku yg jealous sendiri..walau di mulut mengucapkan tahniah pada mereka.berbahagia dan tersenyum melihat mereka..tapi dihati...terasa sangat luluh....

bila pula tibanya masaku untuk dinikahi/.....

Hanya Allah yang ada jawapanya...Aku hanya mampu berusaha ke arah itu...



3 loVe this entRy:

sabree hussin said...

oo baru balik gi hantar rombongan tunang eh..

ucapkan tahniah sikit untuk diorang,

doa-doa je la semoga jodoh dan pasangan yang yani cari tu cepat di temui eh

rAyHan_eLLyaNi said...

hehehe..Insyallah..
AMin....

kai said...

x lame lagi ade la tu...
sabo je la yek...
hiks....

=Jom Join!=
http://www.kaiakihiro.blogspot.com/2012/01/kenapa-kai-akihiro-kene-kasi-saya.html

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...