Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

Our Little Caliph

Lilypie Fourth Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Third Birthday tickers






ALHAMDULILLAH,

finally, dapat gak beli pemanggang ajaib nie..
mungkin bagi sesetengah orang, ape la sangat pemanggang ajaib nie, kalau nak bebila boleh beli...
takpela, jangan sama kan kite dengan orang lain,
kita nak beli, kita kumpul duit sendiri...
biar susah2 dahulu, senang kemudian..

Hakak sentiasa mengamalkan prinsip nie
"bersusah-susah dahulu, biar senang kemudian"
"nak kan sesuatu kena usaha"

selalu hakak pesan kat adik2...alhamdulillah, semua pun dengar kata, kat adik ipar je pesan, tapi nak dengar or tak terpulang la...hakak orang luar, bukan sesiapa.....mana yang mampu hakak nasihat, hakan nasihat...

nak cari duit zaman sekarang nie bukan mudah..semua nye perlukan duit,..kalau kita rajin usaha, In Shaa Allah ada hasilnya.. percayalah....

Kalau malas, tak ada sesiapa nak tolong kita....

biar la sekecil2 apa pun barang kita nak beli,, biar kita usaha dulu, kalau dah tak mampu sangat, baru minta tolong orang2 berdekatan..

memang hakak tak kan ajar diri nie terlalu mudah untuk memiliki sesuatu....anak-anak hakak pun akan akak terapkan nilai2 macam nie dari diorang kecil lagi...
biar diorang rasa betapa susahnya mencari sesuap nasi itu...

ok lah panjang pulak hakak bebel,
berbalik pada pemanggang ajaib tu, hakak kirim kat adik yang kebetulan gi honeymoon kat langkawi, kirim kat dia..hehehe...
murah la jugak..tak sampai RM60 pun...ada rezeki lebih sikit, boleh la beli...hasil bisnes kecil-kecilan...dapat la gak tambah2 mana yang patut...

ok la..nanti story mory lagi...
daaa...



1 loVe this entRy:

Intan Saffyna said...

hi, saya datang singgah sambil follow sini :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...