Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

1st Caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, May 8, 2013

Wedding Review 1 : Wedding Card

Design kad belah perempuan
Hello bride2b, cantik manis semua...
Huehue..disebabkan keboringan yang teramat sangat..
duduk opis tapi xde keje..
so, apa lagi..
yok kite menconteng blog....

Hari nie..nak story pasal kad kahwin kite...
hehehe..
actually untuk buat kad nie...
banyak buat research and survey..
wedding bulan 4, 2013..
...bulan 11, 2012 aku dah survey da....
bukannya apa,
especially queen kat umah tu sapa lagi kalau bukan bonda tersayang..
Beliau kalau boleh kad mesti dah siap 1 or 2 bulan before majlis
Katanya..takut lambat siap kadnye kalau buat last minit...

So, aku ape lagi..
kalau boleh semua benda aku nak buat sendiri kan
pegi la google cari kad-kad kahwin..
kalau nak merayap-rayap dari satu shopping mall ke satu shopping mall..
memang masak la..minyak lagi, masa lagi..tenaga lagi..
banyak terbuang...

Sebenarnya aku takut jugak kan nak order on9 nie..
iye lah..benda tak nampak depan mata...
tak boleh pegang..tak boleh sentuh..
apatah lagi kualiti nye kan.

tapi Alhamdulillah..aku punyai ramai sahabat-sahabat yang terbaik disekeliling ku...
banyak info aku dapat dari diorang...
tawakal je la kan..

kalau bole semua berkaitan booking and seumpama dengannya macam bridal, catering, photographer semua aku nak settlekan before masuk tahun baru...
heeheh..

sebab ape..
sebab as a pengantin budget kan...
so, kena la gune strategi...
kalau booking before masuk tahun baru, 
harga masih boleh dapat harga tahun 2012 kan..
bijak x...heheeheh...


and tak lupa juga...
thanx a lot to
Geng TBO'13 sebab

atas jasa baik group nie maka saya telah terjumpa mira...
Owner Kad Kahwin Borong Murah..
heeheh

Bermula la chat-chat..borak-borak tanya dengan mira berkenaan design, date and everything about kad nie..
Dengan harga yang sangat-sangat berpatutan...(murah u'ollsss)
Bincang2 dengan bakal suami,dengan family semua..
Diorang pun agreed,...
So, Aku pun deal dengan mira....
Bayar deposit semua...
Banyak kali juga tukar design kad..
At last, jumpa juga kad yang berkenan di hati...

Mira nie baik sangat taw,,
bila aku wassap je, laju dye reply..
tak kira la kadang-kadang aku teringat nak wassap, update pasal kad tu..
dan dan pukul 1 pagi aku wassap..
nasib mira belum tidur..
so dye reply la...

Walaupun banyak kali draft di submit...
sebab aku ni teliti sikit orang nye..
semua keje kalau boleh nak perfect..
so, banyak kali la kad aku ni kena alter..
draft dah nak masuk 3,4 kali kot
bertabah je la si mira tu dapat customer macam i kan.
heheehe.,,,

Tapi serius..
mira memang baik...dia tak kisah pun...
semua dia settle baik punya...
memang puas hati la...

Bila kita order kad kahwin on9..
makanya, kadnye pun harus di pos la kan...
hehe...jauh weyh import kad nie..
dari Parit Buntaq nun....

So,terdapat beberapa kesilapan teknikal di situ...
Ini lah parcel kad kahwin aku,..
besar gabaq tak?
Berat weyhh..kesian abg posmen tu mengangkat dari lori ke rumah aku...
Bila aku check-check kad nie...
Condition nye agak kureng sikit di situ...
Disebabkan cuaca time tu ujan lebat..
and packaging nya kita boleh lihat kan..
Just balut dengan kertas and plastic sahaja...
Dekat belah penjuru-penjuru kad tu terdapat kesan koyak,,,
so, ade sesetengah kad agak rosak la...sebab terlipat or terkelepet...

Tapi itu bukan sebab untuk aku nak marah si mira tu ok..
Aku just text dia cakap ade kesan koyak kat luaran packaging tu dan telah menyebabkan beberapa kad aku rosak..

And lagi satu...bila aku kira-kira kad kahwin nie..kurang dalam beberapa la...xcukup..

Tapi kalau keadaan nie berlaku kat korang..
Jangan cepat melatah...

Nasib baik la aku deal dengan Mira..
dia seorang yang sangat boleh tolerate ok....
Terkejut aku sebab dia cakap dia akan ganti mana yang rosak and tak cukup tu..
Kalau sesetengah pihak yang buat 0n9 nie kan..
bila dah received..diorang dah tak nak tanggungjawab..

Syukur sangat...
Settle problem bila mira boleh gantikan kad-kad tu..
siap bagi extra kad lagi...
Thanx a lot dear...
really love you....

Untuk kad kahwin nie..
Aku amik package..
Time tu tengah ade promotion...
ape lagi grab laju-laju la...

Dalam pakej nie...

Aku order kad 1000pcs because combine dengan pihak lelaki sekali kan...
kadnye jenis berkilat gitu..macam cover kulit majalah....

1000pcs kad 4"x9" (3 fold) Art Card 260g
dapat free 2 bunting, and 2000 tq card.


banyak kan...berbaloi-baloi....dengan harga yang sangat berpatutan....
Happy giler....
puas hati sangat sebab dapat bayar pakai duit sendiri...
design kad lelaki...
design bunting aku....(disebabkan kitorang tak bertunang..so,,tak ade la pic tunang nak letak kat bunting nie kan....so, aku letak la gambar time kitorang baby...it's so cute ok....heeheh....perasan sendiri suda...)
design thank you tag....
comel kan...tapi rasanya aku tukar kaler ijau...huhuhu,,,
Kepada cantik manis di luar sana dan sesiapa yang bakal berkahwin dan masih tercari-cari kad kahwin
boleh la survey-survey 
Kad Kahwin Borong Murah..
In Shaa Allah korang akan berpuas hati...
senyum sampai telinga sebab sangat berbaloi-baloi...
huehuehue....


****Mood:  Rindu giler kat Incik Suami....xsabar nak tunggu weekend nie....Bertabah la....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...