Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

Our Little Caliph

Lilypie Fourth Birthday tickers
ihsan pic dari iluvislam.com


Belum terlambat rasanya untuk aku mengucapkan Selamat Berpuasa kepada semua umat Islam dan rakan-rakan blogger ku..heeheh
Dah seminggu puasa Ramadhan, aku baru nak wis
h kat semua yea..teruk betulkan...

Alhamdulillah...sudah masuk hari ke 7 kita sebagai umat Islam berpuasa kan...sedar tak sedar dah seminggu dah kan...begitu pantas masa

berlalu...

So, tinggal lagi 3 minggu je untuk kita menghabiskan puasa Ramadhan nie...Rindunye..kejap je dah nak habis...

Puasa kali ni alhamdulillah tak terasa lapar langsung. Pelik kan..mungkin dah terbiasa puasa sunat kot..so bila masuk je Ramadhan jadi macam xrasa apa2 je...tapi best sangat..rasa segar je sentiasa....nak buat kerja pun best je...

Nak petua tak untuk tak rasa lapar??? heheeh

Sebenarnya xada petua apa pun..yang penting niat.


ihsan pic dari iluvislam.com


Amalkan bangun sahur...biasanya aku bangun sahur pukul 4.45am...tyme tu mak aku dah kelentang kelentung kat dapur menyiapakan juadah sahur...aku tolong ape yang patut je..tu la bestnye berpuasa di rumah..heheeh....semua dah tersedia..Kalau dulu tyme aku study kt Uni..sume kne masak sndiri..kalau malas makan megi je la jawabnyer...
kalau rajin pun ktorang masak bubur..itu paling heaven la...jimat....bole tahan sampai sebulan beras sekampit besau tu. giler kedekut kan...hehehe...

Tyme sahur kami selalunya makan nasi...selaku karbohidrat untuk membekalkan tenaga kan..
tapi dala portion yang sedikit la...masing-masing mata semua tengah mamai baru bangun tido kan....mane nye nak melantak banyak-banyak....

nasib baik TV3 ade siarkan drama-drama melayu..bole layan sekejap sambil2 makan kan...
lepas sahur tunggu azan subuh..bacalah semuka dua ayat al-quran....then lelap mata sekejap sementara nak ke opis kan..heheeh..sempat lagi aku kan...

Untuk waktu berbuka pula...banyak kan kuih muih je...nasi pun aku makan gak..tapi sikit je...takut nanti mengah sangat...dah susah nak g terawih kan....
terawih kali ni aku buat kat surau juga macam taun2 lepas...
teringin gak nak ke masjid...besar dan selesa..tapi surau lagi dekat dengan rumah kan..lebih afdal rasanya buat di surau....
Imam yang mengimamkan solat terawih pun laju je dye baca kan...
sekejap je dah abis terawih...23 rakaat dalam kul 10 dah abis..heheeh
best...best....

setakat ni belum sempat lagi memasak juadah berbuka untuk adik-adik...
Insyallah sabtu nie nak masak untuk diorang...
teringin sangat nak try Masak Siakap Stim Limau...
tengok2 kat blog2 masakan..perghh....terliur...
hehehe..hope jadi la yea resepinye nnti....


Insyallah tahun nie akan beraya di kampung kat Pasir Mas, Kelantan..Jauh giler kan dari Johor...dekat 12 Jam juga perjalanan..heheeh...rindu dekat nenek....Moga nenek cepat sembuh yea...xsabar nak jumpa nenek....Doakan perjalanan kami selamat pergi balik yea....


Sekian sahaja untuk kali ini..hehehe....

0 loVe this entRy:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...