Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

1st Caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, May 27, 2011

'Memang TAK la' !!!!!

hello buddies...

lama nye xhupdate en3 kt blog nie kn...
sory la lately bz skit dgn kursus 3P nie...
ari2 kelas dr kul 9-5...
mmg penat sgt2....
but itu xmematahkn semangat aku utk menghabiskan kursus yg tinggal xsmpai 5hari lg...
xsabo2 nk blik JB...walaupun trainer yg ajar ktorg tu agak membosankan tp layankan aje la...
Belajo sendiri lg better rasanya...
ish2x...kesian la trainer 2nd nie..muka je hensem...tp baca slide je..apa cher...
trainer 1st tu better la juga even ktorg ngntok2 dlm kls...tp bole fhm apa yg dia terangkan/...

berbalik pada isu 'memang tak la'....actually nak cerita pasal membe aku sorang nie...
dye suka kongsi masalah dgn aku..so..sebagai pendengar yang baik..aku dengar je la yea...hehehe
dia ni masih single..tp ramai giler minat kat dye...Mungkin sebab pengalaman lepas..tu yang dia xberani nak bercinta lagi kot..Bukan xlawa pun..lawa la jugak..hehhee...
Mungki sebab dye ni fussy kot (cerewet la) ...Tapi nak kata cerewet..xla pula..coz dia cakap yang minat kat dia nie semua nya xserius..Betul gak kan 'memang TAK la' nak bercouple dengan orang xserius...

Ada sorang mamat nie minat kt dia..tp dia hanya anggap mamat nie kawan dia aje. ..xlebih dari tu..Bila mamat ni putus cinta..Kawan aku ni selalu gak la contact n text mamat ni utk tenangkan dia..tapi alih2 mamat nie tangkap cintan pula...Dia cakap kat aku, dia memang xada niat pun nak mainkan perasaan mamat 2...tapi entah la..aku pun xfaham..kalau aku la..'memang tak la' bila orang da cakap,nak kawan..kena la faham bahasa kan..kalau xfaham aku debik je..hahahah...ganas tol...

Kawan aku pernah cakap gak, satu hari tu dia pernah tanya kat mak dia "mak..akk ada kawan,tapi kawan akk badan dia agak berisi la, mak nak ke wat calon menantu?" pastu mak dia jawab" suruh kwn akk tu kurus dulu" uish...camtu camtu je mak dia sound...Ish2x..dasat...

Pastu mak dia ada cakap lagi "biarlah kalau kita nak cari pasangan, yang betul2 serius,mampu untuk menyara anak dia dan hormat orang tua, jangan ko xcukup duit,xade kerja nak menggatal da.." Memang mak dia class la..kalau Mak aku pun macam tu agk nya kot....

Pastu kawan aku ni ade cerita gak, dia memang suka berkawan..kawan2 dia ramai perempuan dan lelaki....tapi semuanya xserius..tu yang dia still single lagi tu...Aku pun xfaham la..apa la type2 yang kawan aku nak nie...

Dia ada ckp gak, satu hari tu dia ada tanya kat mak dia"mak...kalau kwn akk tu polis..dia nak datang uma n nak minta jadi calon menantu,mak setuju x??? Pastu mak dia jawab ape" mak xsuka la polis2 nie..banyak makan rasuah..lagi kena pindah randah, xpayah la akk yea"....Kawan aku pun diam je.....

Hmmm..susahkan nak cari pasangan yang menepati citarasa ibu...hehehe...aku pun single lagi..mungkin belum masanya hati aku ini terbuka untuk mana2 lelaki..Siapa lah agaknya yang berjaya mengetuk pintu hati ini..heheeh...Bukan lah terlalu memilih..cuma serik je untuk bercinta lagi...kerana banyak pengalaman pahit dr manis..huhuhuh

seronok tengok kawan2 sekeliling yang dah berpunya...Ada tu yang walaupun jarak jauh memisahkan, tapi still sanggup datang every weekend untuk berjumpa..untungnye...Pastu everyday call n texting...wah..Heaven....

Ada lagi tu yang dah nak kahwin hujung tahun nie..lagi best....masing2 da start wat perancangan...Seronoknya..aku hanya menumpang kegembiraan kawan2 je la...
Bohong la cakap hati aku ni xsedihkan..meMang sedih sangat2..tapi muka tunjuk gembira je..Siapalah xnak kahwin kn..Itu lah yang diidam2kan oleh setiap kaum wanita..
Hanya ALLAH yang mampu tentukan segala2nya....Aku hanya berserah dan terus berusaha...

Kenapa lelaki sangat ego..aku pun xfaham..xsalahkan kalau ko rendahkan sikit ego tu untuk orang yang kita sayang...hmm,kadang2 aku malas nak fikir...Biarkan aje...makin dilayan karang..makin menyakitkan hati...And lagi 1..kenapa lelaki takut sangat nak berterus terang pasal hati perasaan dia??/ Lagi elok bagi aku kot kalau dia berterus terang..dari dia mainkan perasaan perempuan tu...at da last..tetiba bila perempuan tu tangkap cintan kat dia..dia blah gitu jew...sapa la xsakit kan...

Memang betul la..lelaki dan perempuan memang sangat berbeza...Beruntunglah seorang perempuan itu bila mana dia mendapat pasangan yang sesuai dengannya,...Hope aku juga begitu...INsyallah..AMIN....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...