Bersama Selamanya..

Daisypath Anniversary tickers

1st Caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

2nd caliph

Lilypie Kids Birthday tickers

Sunday, September 25, 2011

"ko ada lesen kereta, tapi ko xpandai pandu kereta"??? apa Kes???

Assalamualaikum...

hehehe....actually nak story pasal "ko ada lesen kereta, tapi ko xpandai pandu kereta"??? apa kes???

inilah situasi yang aku kena hadapi sekarang...macam mana nak buat lagi pun xtaw la..betul2 rasa diri ni tak berguna sebab xpandai drive...ambil lesen taun 2008 kalau xsilap..time tu tgh study dekat segamat...ambil lesen pun sebab tyme tu ade student price kan..so,ape lagi ambil je la...then bila da abes ambil lesen...dapat futher study dekat shah alam pula...

tyme dulu-dulu tak ada kereta....lagipun jarang dapat balik rumah..so,lama lah xpegang stereng...

and that;s why la aku lupa cara2 nak drive..huhuh..lepas 2 tahun dekat shah alam...aku still xmahir lagi nak drive..even dah banyak cikgu2 tak terlatih cuba ajar aku..sume pun naik fed up...heehhe... cikgu2 tak terlatih tu adalah kawan2 aku yang simpati kat aku sebab aku xpandai drive..so diorg dengan baik hatinya ajar la...bukan la diorgang fed up..tapi kekangan masa membuatkan diorang dapat ajar aku sekali dua je..

and now sekarang,aku dah menamatkan pengajian di shah alam..azam balik jb memang nak belajar bawak kereta..mahirkan...tapi bila semua orang buzy, and tak ada masa untuk teman aku belajar memandu...so lama-kelamaan azam tu makin luput...

bukan aku xnak..tapi itulah..kereta ade 1 je...campur ezora 1...pergi keje,balik keje dengan akak...akak pula xnak bawak exora sebab dye kata besar sangat...so takkan la aku pulak nak bawak exora sedangkan aku lom mahir lagi...

memang pernah sekali dua bawak kete g tempat keje..tapi akak duk sebelah...tapi biasa lah pagi2 kan jammed...so,xbole la nak mahirkan tetiap hari..nanti lambat la jawbnye sampai tempat kerja...

aku dah xtaw macam mana lagi caranya untuk aku belajar mahirkan bawak kereta...tension gila sebab xpandai nak bawak kete..tak dapat nak hantar mak g sana,g sini n selalu aje terasa menyusahkan orang sebab orang kena ambil kita kalau nak keluar berjalan...

ruginya...masa begitu pantas berjalan...tapi...sampai sekarang aku tak mahir lagi...
macam mana nie..rasa macam nak menangis je....tapi semua orang memang xpernah peduli pun....dah tak tahu nak mengadu kat sapa lagi....

Sampai sini dulu la..sedeyh meyh...huhuuhhu....
hopefully aku akan cuba sedaya upaya untuk mahirkan drive kereta....
walau dengan apa cara sekalipun..
pray for me k....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...